چهار شاخصه مهم که مسیر عطوفت و مهربانی خانواده را شکل می‌دهد

حجت الاسلام حسینی گفت: در روایات معصومین(ع) به چهار شاخصه مهم خانواده اشاره شده که مسیر کمال، رشد، تقوا، معرفت، عطوفت و مهربانی افراد خانواده را شکل می دهد.

حجت الاسلام محمدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، با تبریک سالروز پیوند آسمانی گلبوته های عصمت و طهارت(ع) حضرت فاطمه(س) و حضرت امام علی(ع)، گفت: حضرت زهرا(س) وقتی به سن ازدواج رسیدند افراد متعددی از اهالی مدینه به خواستگاری ایشان آمدند اما حضرت زهرا(س) تنها انتخابش علی(ع) بود.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در زمان خواستگاری علی(ع) از فاطمه(س) نیز نیز جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل می شود و بر این پیوند صحه می گذارد.

 

وی به وظایف اصلی پدران نسبت به فرزندان در حیطه تربیتی از دیدگاه پیامبر خوبی ها اشاره کرد و افزود: انتخاب نام نیکو، فراگیری قرآن و زمینه ازدواج سالم برای فرزندان از جمله این وظایف است.

 

حجت الاسلام حسینی همچنین خانواده را از جلوه هایی دانست که دین اسلام نسبت به آن اهتمام داشته و در قرآن نیز جایگاه ویژه ای دارد. وی با برشمردن چهار شاخصه مهم خانواده از دیدگاه ائمه معصومین(ع) که مسیر کمال، رشد، تقوا، معرفت، عطوفت و مهربانی خانواده را شکل می دهد، عنوان کرد: آرامش و سکون، عشق میان زن و شوهر، رحمت و اخلاق شاخصه های مهم خانواده هستند که با شکل گیری آن عواطف شکل می گیرد و در غیر این صورت زندگی با چالش رو به رو می شود.

 

حسینی در پایان ابراز امیداوری کرد از برکت پیوند آسمانی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) همه جوان هایی که در شرف ازدواج هستند پیوندی با خیر و برکت و کرامت انسانی داشته باشند.

کد خبر 1273953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha