۲۲۰ عنوان کتاب با محوریت کنگره شهدای دوران دفاع مقدس مازندران تدوین می شود

سردار ملکی از تدوین ۲۲۰عنوان کتاب با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در راستای کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: ۱۰۰عنوان کتاب از این تعداد به زودی رودانه بازار نشر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار عبدالله ملکی-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز(۳۰خرداد) در نشست خبری و آئین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس این خطه از شمال کشور به اهمیت تولید کتاب و فیلم و ساخت المان ها و یادمان های شهدا در راستای برگزاری این کنگره اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم در حاشیه این کنگره ۲۲۰عنوان کتاب تالیف شود.

 

 

وی با بیان اینکه در حوزه چاپ و تالیف کتاب با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت عقب هستیم، گفت: تاکنون ۱۰۰عنوان از تعداد ۲۲۰کتاب ویژه کنگره آماده نشر هستند.

 

 

سردار ملکی به مشکلات پیش روی ناشران برای چاپ کتاب های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با توجه به قیمت کاغذ امید است مسئولین استانی برای تامین کاغذ کتاب های دفاع مقدس ورود کنند.

 

 

وی خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار یاری رساندن به ناشران حوزه دفاع مقدس در بحث تدوین و چاپ کتاب شد.

 

 

سردار ملکی به اهمیت ایجاد المان های شهدا در زادگاه این مردان خدایی اشاره کرد و گفت: مازندران برای تولید فیلم شهدای دفاع مقدس کم کار کرده است باید زندگی شهدا فیلم شود.

 

 

وی به پروژه نیمه تمام مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و خواستار ورود استاندار مازندران برای تکمیل این پروژه فرهنگی شد.

 

 

سردار ملکی با بیان اینکه ۱۳سال از عمر این پروژه می گذرد، گفت: انتظار می رود مسئولین ذیل کنگره شهدای دوران دفاع مقدس استان فکری برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان نمایند.

 

کد خبر 1274037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha