حضور وزیر ارشاد در جشنواره سرود رضوی/ نخستین جشنواره گوهرشاد به میزبانی گلستان برگزار می شود

رعیت از برگزاری هفته آیین ها و نمایش های بومی استان، بخش منطقه ای جشنواره موسیقی نواحی کشور، جشنواره ملی سرود رضوی و نخستین جشنواره گوهرشاد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد رعیت ظهر امروز (سه شنبه 30 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ایام پیش رو استان گلستان میزبان رخدادهای بزرگ فرهنگی و هنری است که این برنامه ها با نگاه به ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی و اقوام استان و ریشه غنی فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: با همت موسسه هفت هنر هفت رخ و همکاری این اداره کل، هفته آیین ها و نمایش های بومی استان گلستان به منظور آشنایی مردم با آیین ها و اقوام استان در گرگان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: این برنامه از (1 تا 3 تیر) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، محوطه بیرونی تالار، ناهارخوران و پارک شهر گرگان اجرا می شود.

 

*اجرای ۱۸ گروه موسیقی در جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی

رعیت با اشاره به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در استان، اظهارداشت: این رخداد خوب و ارزشمند باعث شد تا امسال هم استان گلستان به عنوان منطقه یک کشور میزبان گروه های مختلف موسیقی از 8 استان کشور باشد.

 

وی گفت: در این رخداد هنری 18 گروه موسیقی از استان های البرز، تهران، قزوین، مازندران، سمنان، قم و گلستان به اجرای برنامه می پردازند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: از این تعداد گروه موسیقی شرکت کننده در این جشنواره، 6 گروه موسیقی از هنرمندان قوم های ترکمن، کتولی، قزاق و قزلباش هستند.

 

وی گفت: این جشنواره رقابتی نیست و برترین گروه های موسیقی از سوی ناظرین انتخاب می شوند و به مرحله کشوری راه می یابند.

 

رعیت خاطرنشان کرد: در راستای تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت های شهرستان ها، این برنامه به میزبانی شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود.

 

*راهیابی ۳۰ گروه سرود به مرحله پایانی جشنواره سرود رضوی

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی در استان، گفت: پیش بینی برگزاری این جشنواره (10 تا 12 تیر) بود ولی به دلیل درخشش خوب این جشنواره در بین جشنواره های 16 گانه، اختتامیه این جشنواره هفته دوم یا سوم تیرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: بیش از 35 هزار دانش آموز سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند و 436 گروه سرود در بخش های سرود همگانی، صحنه ای و پاتوقی به رقابت پرداختند.

 

وی ادامه داد: با داوری صورت گرفته، 30 گروه سرود به مرحله پایانی راه یافتند و حدود 500 نفر در مراسم اختتامیه شرکت می کنند.

 

رعیت از میزبانی نخستین جشنواره گوهرشاد به میزبانی استان گلستان خبر داد و گفت: این جشنواره با توجه به اهمیت حوزه خانواده و بانوان و نقش زنان در جامعه، این جشنواره در قالب سینمایی از (16 تا 23 تیر) در دو سالن پردیس سینمایی عصر جدید برگزار می شود.

 

*اکران فیلم های مرتبط با بانوان در جشنواره گوهرشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: اکران فیلم های این جشنواره مرتبط با موضوع بانوان و خانواده و عفاف و حجاب است.

 

وی بات بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی برای شناسایی جوانان با استعداد و بروز و ظهور خلاقیت های این افراد در تولیدات سینمایی است، گفت: افزایش مشارکت جامعه فرهنگی و هنری در حوزه زنان و خانواده از اهداف این جشنواره است.

 

رعیت افزود: برگزاری نشست های تخصصی مرتبط در قالب هنر سینما با حضور اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع نقش زنان و خانواده های موفق، کارگاه های آموزشی با حضور هنرمندان سینماگر و تجلیل از فیلمسازان و هنرمندان از برنامه های جنبی این جشنواره است.

 

کد خبر 1274047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha