ضرورت استفاده از الگوی موفق صرفه‌جویی در مصرف آب/ ۷.۷ درصد مخازن سدهای گلستان آب دارند

حیدریان با بیان اینکه در حال حاضر ۷.۷ درصد مخازن سدهای استان آب دارند، گفت: با کاهش نزولات جوی آبگیری در مخازن سدهای استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، ایرج حیدریان امروز (سه شنبه 30 خرداد) در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: این هفته به این دلیل نامگذاری شده تا همه مردم در صرفه جویی مصرف آب احساس مسئولیت کنند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت مصرف آب، افزود: باید با مشارکت کشاورزان در صرفه جویی مصرف آب و صرفه جویی 10 درصدی، شاهد حل مشکل آب در کشور و استان باشیم.

 

وی با بیان اینکه خشکسالی ادامه دار و نگران کننده است، تاکید کرد: باید یک اقدام اساسی در مدیریت مصرف آب انجام شود و باید از الگوی موفق صرفه‌جویی در استان همجوار گلستان در این استان هم استفاده کرد تا مشکلات کم آبی حل شوند.

 

حیدریان گفت: با همراهی پررنگ حوزه ترویج و مشارکت‌های جهاد کشاورزی استان، الگوی کشت درست برای موفقیت در صرفه‌جویی آب کشاورزی اجرا شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 7.7 درصد مخازن سدهای استان آب دارند، افزود: با کاهش نزولات جوی آبگیری در مخازن سدهای استان کاهش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: ۹۲ درصد از منابع آبی کشور و استان گلستان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که ۶۹ درصد آن هدر می رود که باید در این حوزه برنامه‌ریزی درست انجام داد.

 

وی با اشاره به ساخت سد نرماب چلچای مینودشت، افزود: این سد پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و اسکان موقت روستاها انجام شده و بخشی مانده است.

 

حیدریان گفت: با بهره برداری از این سد، یک چهارم آب شرب جمعیت استان تامین خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به طرح شیرین‌سازی آب دریای خزر، ادامه داد: این طرح برای تامین آب شرب مرکز و غرب استان در منطقه چارقلی گمیشان با جدیت در حال پیگیری است.

 

وی اظهارامیدواری کرد: با صدور مجوز طرح شیرین سازی آب دریای خزر از سوی سازمان برنامه و بودجه، برای اجرای طرح از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استفاده شود.

 

کد خبر 1274055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha