دوره ملی تربیت مربی قرآن کریم «بشری» در خراسان شمالی برگزار می شود

دوره ملی تربیت مربی قرآن کریم با عنوان «بشری» از هجدهم تا بیست و یکم مردادماه در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح ملی تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم با عنوان «بشری» در استان به تصویب شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان رسید.

 

وی به چگونگی برگزاری طرح ملی «بشری» اشاره کرد و افزود: آموزش در این طرح با بهره‌گیری از مکتب پیامبر اسلام (ص) به صورت گفتاری و شنیداری انجام می‌شود.

 

صادقی این طرح را مسیری برای تدریس آسان در حوزه‌های مختلف روخوانی و روانخوانی قرآن کریم دانست و اظهارکرد: این طرح به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که بر اساس آن، اکثریت مردم توانایی آموزش درست روخوانی و روانخوانی قرآن را به دست می‌آورند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: افرادی که سابقه مربیگری قرآن کریم داشته و حداقل به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل با رعایت اصول تجویدی مسلط هستند می توانند در این دوره ثبت نام کنند.

 

وی، فراگیری قرآن به سبک پیامبر مکرم اسلام (ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه ی محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده سازی یادگیری قرآن و مهندسی تلاوت را از اهداف این طرح برشمرد.

 

صادقی بیان کرد: این دوره از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه به مدت چهار روز با حضور اساتید برجسته حوزه قرآن وعترت کشور در خراسان شمالی برگزار خواهد شد‌.

کد خبر 1274086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha