بازسازی و توسعه  مسجد و مرکز اسلامی شهر والسال در انگلیس

شورای شهر والسال با طرح بازسازی مرکز اسلامی و مسجد این شهر موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، شورای شهر والسال در منطقه منچستر- لیورپول انگلستان با طرح بازسازی مرکز اسلامی و مسجد این شهر موافقت کرد. این طرح شامل تخریب ساختمان مسجد قدیمی و ساخت یک ساحتمان جدید متشکل از دو طبقه است.

 

قرار است این مرکز اسلامی متشکل از نمازخانه بزرگ، کتابخانه، تعدادی کلاس درس، سالن چند منظور، سالن غذاخوری متصل به آشپزخانه، فضایی برای افراد با نیازهای ویژه و سالمندان، اتاق‌هایی برای بانوان و تعدادی دفتر ویژه مدیریت این مرکز است.

 

مسئولان این مرکز اسلامی تاکید کردند: هدف از بازسازی این مرکز، برطرف کردن نیازهای جامعه مسلمانان در شهر والسال است. زیرا امکانات ویژه این مسجد درحال حاضر پاسخگوی نیاز آنها نیست.

 

مسئولان این مرکز اعلام کردند: این مرکز اسلامی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود. همچنین برای غیرمسلمانان نیز همیشه باز خواهد بود تا اسلام و شعائر آن را از نزدیک بشناسند.

 

این مرکز درحال حاضر کلا‌های عصرانه‌ای را از ساعت 17 تا 19 برای نوجوان مسلمان زیر16 سال برگزار می کند که در این کلاس‌های آموزشی به فراگیری قرآن کریم، علوم اسلامی و زبان عربی می پردازند.

 

سه ماه پیش در منطقه موردن در جنوب لندن پایتخت انگلیس، مسجد «بیت الفتوح» دوباره بازگشایی شد. این مسجد در آتش سوزی سال 2015 دچار حریق شده بود و بخش زیادی از آن تخریب شده بود. خسارت وارده بر این مسجد به ارزش 12 میلیون پوند استرلینگ بوده است. ساخت و ساز جدید و توسعه آن سه ماه پیش به پایان رسید تا به یکی از زیباترین مساجد با معماری بی نظیر تبدیل شد.

کد خبر 1274108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha