استفاده از ظرفیت سامانه نورینو برای معرفی برنامه های تابستانی کانون های مساجد

میرزایی با اشاره به اینکه ۴۶۷ پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش آموزان در استان زنجان پیش بینی شده است، گفت: تلاش خواهیم کرد از طریق سامانه نورینو زمینه ثبت نام دانش آموزان در کلاس های اوقات فراغت مساجد را فراهم سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان امروز در دیدار با مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۶۷ پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش آموزان در استان زنجان پیش بینی شده است، گفت: تلاش خواهیم کرد از طریق سامانه نورینو زمینه ثبت نام دانش آموزان در کلاس های اوقات فراغت مساجد را فراهم سازیم.

 

وی با بیان اینکه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه متنوعی پیش بینی شده است که از طریق این سامانه به دانش آموزان اطلاع رسانی می شود، افزود: فعالیت‌های تابستانی در ۶ محور با توجه به ۶ ساحت تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به منظور رشد همه جانبه شخصیت آنان و ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان از اولویت‌های این اداره کل است، اظهار داشت: این ایام فرصت آموزش مهارت‌های فردی در راستای کارآموزی و کارآفرینی را فراهم و روحیه خودباروی، همیاری و مسئولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تقویت بعد اعتقادی دانش‌آموزان در ایام تابستان بیان کرد: برگزاری جلسات احکام، مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه، اردوهای زیارتی و آشنایی با مهدویت و انتظار از جمله برنامه‌هایی است که برای ایام تابستان تدارک دیده شده است.

 

میرزایی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب نحوه فروش کتاب و تولیدات فرهنگی، طراحی لباس و کفش چرمی، آموزش خیاطی، قالی بافی، شیرینی‌پزی، تعمیر دوچرخه و پرورش طیور نیز در ایام تابستان خبر داد و گفت: در محور زیباشناختی هم برنامه‌های هنری شامل آموزش نقاشی، خطاطی، بازیگری، جشنواره‌های فرهنگی، هنرهای آوایی و جشنواره‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

 

وی ادامه دداد: در حوزه برنامه‌های علمی و فناوری نیز آموزش رباتیک، تعمیر لوازم الکترونیکی، طراحی‌های گرافیکی و نرم‌افزارهای رایانه‌ای و راه‌اندازی کارگاه‌های مهارتی در دستور کار قرار دارد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در مجموع طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۴۶۷ پایگاه فعالیت‌های تابستانی تدارک دیده شده است که پیش‌بینی می‌شود ۷۶ هزار و ۹۴۳ نفر در آن شرکت کنند.

کد خبر 1274143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha