نخستین جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین در شهرستان فارسان آغاز شد

نخستین جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین با حضور مسئولین کشوری و استانی، مردم، هنرمندان و عشایر استان های مختلف در شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، سید هادی صالحی در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در پارک قلمستان شهر فارسان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین با حضور عشایر سایر استان ها تا ۵ تیرماه سال جاری در شهرستان فارسان ادامه داد.

 

فرماندار شهرستان فارسان ادامه داد: ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هم‌افزایی بین اقوام، تشریح نقش اقوام در خصوص زنجیره غذایی و تولید، معرفی توانمندی‌های فعالان گردشگری، تزریق نشاط و شادابی در جامعه و توجه به داشته‌های فرهنگی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی با بیان اینکه اقوام بختیاری ‌ها، قشقایی ‌ها و فارس ‌ها در شهرستان فارسان ساکن هستند گفت: این اقوام در کنار هم زندگی روزمره خود را می گذرانند.

 

صالحی با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۰ غرفه در نخستین جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین شهرستان فارسان سوغات، صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان‌ های مختلف است گفت: از این تعداد ۴۰ غرفه توسط اقوام و عشایر سایر استان ها و ۶۰ غرفه نیز محصولات و صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری را به مردم معرفی می کنند.

 

فرماندار شهرستان فارسان به زیرساخت های نخستین جشنواره ملی اقوام ایران ‌زمین در شهرستان فارسان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره تعداد چهار مدرسه، خانه‌ های مسافر و بوم‌گردی ‌های به‌منظور اسکان شرکت ‌کنندگان در شهرستان فارسان پیش ‌بینی شده است.

 

کد خبر 1274226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha