مسجد کانون نشاط، امید، سازندگی و بالندگی است

رمضانی گفت: مسجد کانون نشاط، امید، سازندگی و بالندگی است و باید با ایجاد برنامه‌های جذاب در مساجد زمینه جذب کودکان و نوجوانان به سمت این اماکن مقدس فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی،امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار کرد: مسجد کانون نشاط، امید، سازندگی و بالندگی بوده است که در سنوات اخیر کمتر مورد توجه بوده اما تلاش بر این است جایگاه مسجد را احیا کنیم و بچه‌ها را با ایجاد جذابیت‌هایی در مساجد به سمت این اماکن دینی سوق دهیم.

 

وی افزود: مسجد باید محل و بستری برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، دینی ورزشی و غیره ویژه بچه‌های مسجدی  باشد و معتقدیم اگر زیربنای فکری و عقیدتی بچه‌ها در مسجد ساخته شود در آینده افراد موفق و موثری خواهند بود.

 

رمضانی اعلام کرد: برنامه‌های متعددی از ورزشی تا برنامه‌های مورد علاقه نوجوانان و کودکان از جمله اکران فیلم در مساجد می‌توان اجرا کرد تا در ایام اوقات فراغت بچه‌ها به مساجد علاقمند شوند.

 

وی تصریح کرد: از اهداف اصلی ما این است که مسجد کانونی باشد که علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی از لحاظ اقتصادی نیز کارکرد خاص خود را داشته باشد و به علاقمندی‌ها و استعدادهای بچه‌های مسجدی جهت دهد.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان اضافه کرد: تکلیف شده به سازمان فنی حرفه‌ای که برخی مهارت‌ها را در مساجد اجرا کنند تا بچه‌های مسجدی نیز از این مهارت‌ها در مکان مسجد بهره ببرند.

کد خبر 1274239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha