کانون های مساجد برای جذب دهه نودی ها به جشنواره قرآنی مدهامتان برنامه ریزی کنند

پورخلیل با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات برای جذب مخاطب حداکثری در جشنواره مدهامتان، گفت:برای بهتر برگزار شدن این جشنواره به کودکان زیر ۱۰سال نگاه ویژه ای شود، تا با حمایت مادی و معنوی دهه نودی ها بیش از پیش جذب فعالیت های قرآن شوند.

خبرگزاری شبستان-مازندران؛ جشنواره قرآنی«مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور امسال شانزدهمین بهار خود را تجربه می کند. دبیرخانه این دوره از مسابقات قرآنی بچه های مسجد همانند سال گذشته در بستر مجازی درحال دریافت آثار متسابقین است و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره در سه رده سنی :‌کودکان(رده سنی زیر هفت سال)، نوجوانان(رده سنی هفت تا۱۶ سال) و جوانان (رده سنی ۱۷تا۳۰سال) تا پایان ۳۱تیر ماه جاری فرصت دارند از طریق ورود به سامانه بچه های مسجد به آدرسhttps://bachehayemasjed.ir/ برای نام نویسی در یکی ازرشته های  قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی اقدام کنند.

 

نمایندگی شبستان در مازندران نیز سعی دارد برای تشویق فعالان قرآنی جهت نام نویسی در این جشنواره با تهیه و انتشار گفتگوهایی با فعالان قرآنی مازندران پیرامون اهمیت شرکت در مسابقات قرآنی کمک کار ستاد فهمای مازندران باشد.

 

 «احسان پورخلیل-مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر (علیه السلام) روستای پایین علی آباد شهرستان بابلسر و یکی از متسابقین  شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد» در گفت‌وگو با خبرنگار ما جشنواره قرآنی «مدهامتان» را  فرصتی کم نظیر برای نشان دادن توانمندی ها و شکوفایی استعدادهای قرآنی مساجد دانستند. که متن گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد؛

 

 

وی در ابتدا، به بیان جزییاتی از فعالیت‌های قرآنی خود و کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر(ع) پرداخت و اظهار کرد: سعی داریم فعالیت‌های قرآنی را با انسجام بیشتری ادامه داده و قرآن را در سبد زندگی خود داشته باشیم.

 

 

پورخلیل با اشاره به اینکه تاسیس کانون فرهنگی هنری امام محمد باقر(ع) در سال ۱۳۹۹ در مسجد امام محمد باقر(ع) با استقبال خوبی همراه بود، اظهار کرد: همواره سعی کردیم فعالیت‌ها در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باشد.

 

 

این مدیر مسجدی از برگزاری طرح تلاوت نور (قرائت همراه با ترجمه) با تلاوت نوجوانان و جوانانی که صدای خوبی دارند، جلسات نهج البلاغه‌خوانی و صحیفه‌خوانی، تفسیر قرآن هر ماه در محله به‌صورت خانه به خانه همراه با پذیرایی و صرف شام و ...خبر داد و از آن‌ها به‌عنوان اهم فعالیت‌های این کانون یاد کرد.

 

 

به گفته پورخلیل جشنواره مدهامتان بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد بوده و طرحی نو برای استعدادیابی است که اعضای این کانون در دوره چهاردهم و پانزدهم در رشته اذان، قرائت نماز، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در این جشنواره شرکت کرده و برخی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

 

 

این فعال قرآنی یادآور شد: همچنین جشنواره مدهامتان ایده و طرحی نوین برای تربیت نیروهای مسجدی و قرآنی در فضای رقابتی و سالم میان قرآن‌آموزان است که زمینه برای شناسایی نیروهای توانمند قرآنی را فراهم می آورد.

 

 

وی با بیان اینکه برای بهتر برگزار شدن این جشنواره باید تبلیغات گسترده تری در عرصه حقیقی و مجازی صورت گیرد تا همگان با چنین مسابقه ای که با محوریت مسجد درحال برگزاری است آشنا شده ونام نویسی کنند، اظهار امیدواری کرد: برای بهتر برگزار شدن این جشنواره به کودکان زیر ۱۰سال نگاه ویژه ای شود، تا با حمایت مادی و معنوی، دهه نودی ها برای حضور در فعالیت های قرآنی تشویق و ترغیب شوند.

 

 

پورخلیل با بیان اینکه چند سالی است که در ماه مبارک رمضان تفسیر قرآن را در مسجد محله داریم، به‌ویژه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که تفسیر سوره انبیا و احزاب را داشتیم و با استقبال خوبی همراه بود، عنوان کرد: همچنین هر روز بعد از نماز ظهر جزءخوانی و برگزاری مسابقه قرآنی را به همراه اهدای جوایز داشتیم.

کد خبر 1274290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha