شوتی‌گری از معضلات غیرمولد بودن اقتصاد نهبندان است

حجت الاسلام نجمی‌پور گفت: شوتی گری مانند کول‌بری و سوخت‌بری از معضلات غیر مولد بودن اقتصاد کشور و به‌ویژه شهرستان نهبندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از خراسان جنوبی  ، حجت‌الاسلام  احمد نجمی‌پور - امام جمعه نهبندان- امروز (۱ تیر) در دیدار با مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نهبندان گفت: شوتی گری مانند کولبری و سوخت بری از معضلات غیر مولد بودن اقتصاد کشور و بویژه شهرستان نهبندان است.

 

وی تصریح کرد: پیش از این اصطلاح شوتی گری فقط در جنوب و جنوب غرب ایران جا افتاده بود، اما حالا دیگر این اصطلاح مثل کولبر و سوخت بَری جای خود را در فرهنگ اقشار کم درآمد باز کرده و دود این اصطلاح در چشم اقتصاد کشور و بیشتر از همه پلیس می رود.

 

امام جمعه نهبندان ادامه داد: عوارض ناشی از قاچاق از قبیل عدم پرداخت حقوق و عوارض دولتی، برهم خوردن تعامل بازار رقابتی، سودآوری زیاد و فساد مالی و اخلاقی، مختل شدن تولید کشور، بروز ارتشاء و فساد در نظام اداری، عدم مدیریت صحیح دولت بر امور اقتصادی و اجتماعی، خطرپذیری رقابت تجاری سالم، تأثیر منفی بر کارکرد سیاست های تجاری و اقتصادی که همه این موارد می تواند سفره مردم رو کوچک و کوچکتر بکند.

 

امام جمعه نهبندان از مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مطالبه کرد که چرا آمار تصادفات خودروهای شوتی در شهرستان نهبندان آنقدر بالاست که به قتلگاه مردم این شهرستان و مسافران بیگناه تبدیل شده است؟

 

حجت الاسلام نجمی پور  افزود:  این خودروها و قاچاقچشان بجز اینکه برای کشور و نیروی انتظامی کشور ضرر دارد برای مردم شهرستان نهبندان یک معضل بزرگ شده است و نیاز است که وزارت نفت سرسامانی به این وضعیت سوخت بَرها داشته باشد.

 

 

کد خبر 1274353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha