آستان مطهر علوی برای عید سعید غدیر خم آماده می شود+ عکس

شعبه گلدوزی آستان مطهر علوی اعلام کرد: دوخت و گلدوزی پرچم‌ها به مناسبت عید سعید غدیر خم درحال تکمیل است و در روزهای آینده در رواق‌های حرم امام علی(ع) و استان‌های مختلف عراق نصب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، کارکنان شعبه گلدوزی متعلق به بخش کتیبه ها و احیای میراث در آستان مطهرعلوی، کارهای تکمیل پارچه نوشته‌ها و پرچم‌های گلدورزی شده به مناسبت عید سعید غدیر خم آغاز شده تا در روزهای آینده دررواق‌های حرم علوی و بیشتر استان‌های عراق نصب شود.

 

«عدی محمد» مسئول شعبه گلدوزی در آستان مطهر علوی گفت: به توصیه دبیرکل این آستان مطهر، کارگلدوزی 40 پرچم با اندازه‌های مختلف از جمله اندازه بزرگ به عنوان نماد روز عید غدیر که قرار است در رواق های حرم مطهر علوی و شهر نجف اشرف و عتبات مقدس و زیارتگاه‌ها و ساختمان‌های رسمی بیشتر استان‌های عراق نصب شود.

 

وی افزود: کارکنان ما تعدادی از پرچم‌های گلدوزی شده با مرغوب‌ترین پارچه‌های فاخر را تکمیل کردندو این پرچم‌ها در رواق های حرم مطهر علوی نصب می شوند و بزرگ‌ترین پرچم که عبارت « عليٌ مع الحق والحق مع علي» روی آن گلدوزی شده است، در ایوان طلا نصب می شود.

 

در همین حال، احمد الزورکانی، رئیس شعبه خادمان در آستان مطهر علوی گفت: ماموریت ما پیگیری آمادگی نهادها و هیئت‌های اجتماعی برای نصب پرچم غدیر در مکان‌های مشخص شده در استان‌های ذی قار، بصره، میسان و واسط است.

 

الزورکانی درباره مدت زمان برگزاری جشنواره غدیر افزود: دبیرخانه آستان مطهر علوی از بیش از یک‌ماه و نیم پیش برای برطرف کردن موانعی که موسسات و هیئت‌های متولی این رویداد مهم با آنها مواجه اند، تلاش کردند.

کد خبر 1274375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha