انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در شهرکرد دایر شد

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار چهارمحال و بختیاری و رئیس مجمع نمایندگان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان فعالیت خود را در شهرکرد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، محمود شالویی در جلسه آغاز به کار انجمن آثار و مفاخر فرهنگی که در دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: این انجمن از امروز کار خود را در شهرکرد آغاز کرده است و در صورت صدور مجوزهای لازم توسط هیئت امناها این انجمن در شهر بروجن نیز دایر می شود.

 

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وظیفه اصلی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، برگزاری بزرگداشت مفاخر و حفظ و نگهداشت آثار فاخر فرهنگی استان است.

 

بر اساس این گزارش در ادامه غلامعلی حیدری نیز در این جلسه گفت: استان چهارمحال و بختیاری مفاخر بزرگ و به نامی همچون آیت الله دهکردی، دهقان سامانی، عمان سامانی، میرزا حبیب دستان، بی بی مریم، علیمردان‌ خان، سرداران و شهیدان دفاع مقدس را دارد که برگزاری بزرگداشت این مفاخر گرانقدر از وظایف انجمن آثار و مفاخر فرهنگی محسوب می شود.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از بی بی مریم که در مقابل استعمار انگلیسی ها ایستاد به عنوان یک زن غیور ایرانی و بختیاری نام می برد و این یعنی استان چهارمحال و بختیاری زنان و مردان غیور زیادی دارد.

 

وی تصریح کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی باید مفاخر استان را برای نسل های جوان امروزی و آینده بازگو کند تا نسل جوان بتوانند از دلاوری ها و رشادت های مفاخر درس بگیرند.

 

کد خبر 1274382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha