هنر، زبان مشترک متولیان فرهنگی و دهه هشتادی هاست

ثقتي هنر و تئاتر را زبان مشترک بین متولیان فرهنگی و دهه هشتادی ها دانست و بر تقویت آن تاکید کرد و گفت: فلسفه وجودی تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پرورش هنرمند در بستر مساجد  است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا ثقتی_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز(پنج شنبه، 1 تیر) در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی هنرهای نمایشی با عنوان «مدرسه تئاتر شبستان» که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت برگزاری شد اظهار کرد: فلسفه وجودی تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پرورش هنرمند در بستر مساجد  است.

وی با تاکید بر ضرورت تربیت هنرمند متعهد و خلاق در کانون های مساجد، تصریح کرد: متاسفانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در یک بازه زمانی، از رسالت خود دور افتاد و تنها به اجرای برنامه‌های قدیمی در مساجد پرداخت.

ثقتی، رویکرد جدید ستاد کانون‌های مساجد را بازگشت به رسالت ذاتی آن عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از بستر مسجد برای پرورش هنرمند دینی و انقلابی رسالت اصلی ما است.

وی در ادامه، احیای کارکرد هنری و رسانه‌ای مساجد، توسعه و تقویت آن را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: هنر زبان مشترک و قابل فهم برای همگان است و با استفاده از این زبان می‌توان بین همه نسل‌ها ارتباط موثر برقرار کرد.

ثقتی، عدم زبان مشترک بین نسل قدیم و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را خلا جدی جامعه امروز دانست و گفت: هنر و تئاتر زبان مشترک بین متولیان فرهنگی و دهه هشتادی هاست و باید این زبان تقویت شود.

وی با اشاره به پیشینه گیلان در حوزه تئاتر و راه‌اندازی مجتمع تئاتر شهر بعد از 18 سال توقف، افزود: هم اکنون روزانه شاهد اجرای تئاترهای مختلف در مجتمع‌های فرهنگی و هنری سراسر استان هستیم و این نشان از علاقه مندی گیلانیان به حوزه تئاتر است.

ثقتی در ادامه با ابراز خرسندی از آغاز روند آموزش و تحول در فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: بستر مسجد بستری پاک و بی آلایش است و خواستگاه هنر از مساجد بوده است.

وی با اشاره به معماری تکرار نشدنی برخی عمارت‌های باشکوه همچون مسجد گوهر شاد اظهار کرد: با وجود پیشرفت علم این معماری تکرار نشده است و این عظمت و شکوه برگرفته از هنر معماری است که ریشه در اسلام دارد.

گفتنی است، کارگاه آموزشی هنرهای نمایشی با عنوان «مدرسه تئاتر شبستان» در 6 استان کشور برگزار می‌شود که گیلان نخستین استان میزبان این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب و برجسته است.

کد خبر 1274397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha