شبستان مسجد بزرگترين صحن گروهي تئاتر در دنيا است

عالم بخش، شبستان مسجد را بزرگترين صحن گروهي تئاتر در دنيا دانست و گفت: تئاتر ضمن انتقال اندیشه، موجب تقویت کار جمعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حسین عالم بخش_ کارگردان تاتر و سینما در کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» که امروز(پنج‌شنبه، 1 تیر) به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: ظریف‌ترین احساسات بشری با تئاتر بیان می‌شود.

وی تئاتر را هنری استراتژیک توصیف کرد و افزود: در دیداری که هنرمندان با مقام معظم رهبری داشتند ایشان به حوزه تئاتر و تاثیرات این حوزه بر بیننده تاکید فراوان کردند.

وی با بیان اینکه تئاتر کشور رشد چندانی نداشته و در این عرصه بسیار عقب مانده ایم، گفت: وظیفه ما اساتید و هنرآموزان رفع این عقب ماندگی است.

عالم بخش افزود: تئاتر ضمن انتقال اندیشه، موجب تقویت کار جمعی می‌شود از، این رو هنرآموزان می بایست بهره لازم را از اساتید مجرب و دلسوز ببرند و این فرصت را از دست ندهند.

وی با اشاره به نامگذاری کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» بیان کرد: شبستان مسجد بزرگترین صحن گروهی تئاتر در دنیا است که تمام مردم در قالب عبادت در پیشگاه مفردترین و بزرگترین تماشاگر هستی یعنی خداوند متعال، انجام می‌دهند.

عالم بخش با اشاره به رویکرد ستاد کانون‌های مساجد در تربیت هنرمند مسجدی به ویژه در حوزه تئاتر با برگزاری دوره‌های مختلف افزود: حدود هزار و 800 گروه نمایشی در 26 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور ثبت شده است که یکی از این گروه‌های نمایشی متعلق به روستای مرزی بیله سوار اردبیل است که توانست در جشنواره فجر رتبه کسب کند و این نشان از اهمیت کار هنری در مساجد است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر شبستان در آذر 1402 در تهران خبرداد و اذعان کرد: منتظر کارهای بچه مسجدی‌ها در این جشنواره هستیم تا اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنند و عقب ماندگی موجود را جبران کنیم.

گفتنی است، کارگاه آموزشی هنرهای نمایشی با عنوان «مدرسه تئاتر شبستان» در 6 استان کشور برگزار می‌شود که گیلان نخستین استان میزبان این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب و برجسته است.

کد خبر 1274398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha