استقبال هنرمندان مسجدی از کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در گیلان

دومین روز از کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در گیلان با استقبال هنرمندان کانونی و مسجدی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در دومین روز از برگزاری خود با استقبال هنرمندان کانونی و مسجدی همراه است و بیش از 80 هنرمند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این دوره حضور دارند.

این هنرمندان کانونی در راستای رسالت کانون در پرورش هنرمند انقلابی و مسجدی، تحت نظر اساتید مجرب و متعهد آموزش های لازم را در رشته‌های بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تئاتر کاغذی فرا می گیرند.

حجت الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در حاشیه برگزاری این کارگاه بیان کرد: مدرسه تاتر شبستان با همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و در تعامل با هنرمندان سینما و تئاتر طراحی شده است تا ماهیت کانون‌های مساجد در تربیت نیروی فرهنگی و هنری مسجدی محقق شود.

وی از برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی جهت ارتقا توانمندی اعضای کانون‌های مساجد گیلان خبر داد و افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان در راستای تحقق رسالت خود در آموزش و ارتقا توانمندی اعضای کانون، تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد منعقد کرده که اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به حضور اساتید مجرب در برگزاری این کلاس ها گفت: فرهاد بشارتی و ابوالفضل همراه در رشته بازیگری پسران و آرزو افشار در رشته بازیگری دختران به تدریس در خصوص مباحثی چون زبان بدن، آموزش تنفس صحیح و بالا بردن حس اعتماد به نفس، مهارت‌های غیرکلامی و تکنیک‌های بازیگری پرداختند.

وی ادامه داد: ساغر لطفی نژاد نیز در رشته تئاتر کاغذی که با استقبال نوجوانان عضو کانون همراه بود، با شور و نشاط خاص به تدریس یکی از شیوه‌های جذاب و هیجان انگیز نمایش عروسکی پرداخت که عروسک‌ها و دکور آن از کاغذ و مقوا ساخته و رنگ آمیزی می‌شود.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه در رشته کارگردانی_ حسین عالم بخش که دبیر اجرایی این کارگاه آموزشی است، وظایف و مبانی کارگردانی، مدیریت پروژه و چگونگی ارتباط موثربا سایر عوامل را تدریس نمودند،  اضافه کرد: سید حسین فدایی نیز در رشته فیلمنامه نویسی به تدریس آشنایی با عناصر داستان و فیلمنامه، شخصیت پردازی و متون نمایشی پرداخت.

گفتنی است، کارگاه آموزشي هنرهاي نمايشي با عنوان «مدرسه تئاتر شبستان» ویژه هنرمندان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان که روز گذشته (پنج‌شنبه، 1 تیر) با حضور بالغ بر 80 هنرآموز در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت آغاز به کار کرد عصر امروز(جمعه، 2 تیر) به کار خود در استان گیلان پایان می‌دهد.

کد خبر 1274433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha