ساخت ۵۱۳مدرسه در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام و ارتقاء سرانه آموزشی می باشد،گفت: در حال حاضر ۵۱۳مدرسه در پهنه استان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، رییس سازمان نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح مدرسه شش کلاسه رسالت چابهارگفت:ارتقا سرانه آموزشی وتکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت کاری ما می باشد.

 

حمید رضا خانمحمدی ادامه داد:این مدرسه ۱۲کلاسه در زیر بنای۱هزاروششصد مترمربع با اعتباری بالغ بر15میلیارد تومان  با اعتبارات ملی ساخته شده است.

 

وی ادامه داد:دریک برنامه دوساله که سند توسعه  آن بر فایق آمدن برچالش ها وکمبود می باشدمی توانیم خود را به استاندارد ها نزدیک کنیم اما رسیدن به استاندارد صددرصد نیازهای خیلی زیادی داریم که در گام اول برنامه اجرایی در پروژه های نیمه تمام می باشد.

 

رییس سازمان نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس  کشور با اشاره به تغییرات جمعیتی وحاشیه نشینی در چابهار گفت:روند افزایش ورود جمعیتی در چابهار باتوجه به اقتصادی بودن  این منطقه بسیار زیاد  بوده ودر خیلی از مناطق مابا کمبود زمین برای ساخت مدرسه مواجه هستیم  که حل این مشکل در گرو خرد جمعی تمامی مسولین چابهار میباشد.

 

خانمحمدی خاطر نشان کرد:هرمدرسه باید کانون وپیشرفت محله باشد ودر فصل تابستان باید از ظرفیت مدارس برای برنامه های فرهنگی واوقات فراغت ،آموزش خانواده،ورزش استفاده کرد.

 

در ادامه میثم لکزایی مدیر کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس  سیستان وبلوچستان از نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم برخوردار در تامین فضاهای آموزشی تشکر کرد وگفت:درسال گذشته بیش از۳۵۰کلاس درس آماده وتحویل دانش آموزان شده است وهدف گذاری ما در شش ماه اول سال۱۷۰کلاس درس میباشد.

 

وی افزود: اختصاص دوردیف اعتباری  مختص این مناطق یکی دیگر از برنامه های اجرایی مثبت دولت به این منطقه بوده که خود نوید روزهای متفاوتی در مدرسه سازی در این مناطق میباشد.

 

لکزایی با اشاره به روند ساخت مدرسه سازی گفت:باید وضعیت موجود را به وضعییت مطلوب برسانیم که این امر مستلزم همکاری وهمیاری خیرین می باشد چراکه خیرین همیشه پای ثابت توسعه هرمنطقه می باشند.

 

گفتنی است در حال حاضر ۵۱۳مدرسه در قالب ۲هزار یکصدوسی ویک  کلاس در پهنه سیستان وبلوچستان در حال ساخت است.

کد خبر 1274464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha