مسابقات قرآنی مدهامتان رابطه مساجد و مردم رو مستحکم تر می کند

برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان که به عنوان فعالیت های قرآنی مساجد برگزار می شود بسیار قابل تحسین بوده و ارتباط بین مساجد و قرآن و مردم رو مستحکم تر از پیش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ مسابقات قرآنی مدهامتان بزرگترین رویداد قرآنی است که با هدف، ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت های قرآنی توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

ایجاد انگیزه دینی برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد یکی از ویژگی های جشنواره قرآنی مدهامتان  بوده و این مسابقات هرساله با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

 

شانزدهمین دوره مسابقه قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و در رده‌های سنی کودکان (رده سنی زیر هفت سال)، نوجوانان (رده سنی ۷ تا ۱۶ سال) و جوانان (رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال) برگزار می‌شود.

 

در راستای برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدها متان مصاحبه ای انجام دادیم با سمیعی، داور دوره های مختلف مسابقات قرآن کریم که متن کامل آن در ادامه می آید:

 

به نظر شما چگونه می شود برای رفع مهجوریت قرآن کریم قدم برداشت و نقش مسجد را در تحقق این مهم چه می دانید؟

با متنوع کردن آموزش های قرآنی و متناسب با سن قرآن آموز و تزیین مسجد هم به عنوان یک مکان مقدس و هم به عنوان فضای جذاب آموزشی (مخصوصا برای کودکان و خردسالان) و آموزش سبک زندگی اسلامی و قرآنی در این مکان مقدس می توان قدمی در رفع مهجوریت قرآن برداشت.

 

گسترش و ترویج فعالیت های آموزشی قرآن کریم در مساجدبه چه دلیل دارای اهمیت است؟

با توجه به اینکه مردم رابطه ای مستقیم با مسجد دارند و معمولا خانواده ی افراد در این مکان حضور پیدا می کنند وقتی فعالیت های آموزشی در رابطه با قرآن هم در این مکان انجام شود افراد پذیرش بهتر و بیشتری نسبت به این فعالیت ها خواهند داشت و به عنوان یک فضای سالم آموزشی و قابل احترام (مقدس)، فرزندان خود را با اعتماد بیشتری نسبت به سایر مکان ها به کلاس می فرستند.

 

سازوکارهای تشویقی برای جذب کودکان ونوجوانان به فعالیت های قرآنی را نام ببرید؟

آموزش همراه با شعر، کاردستی، نقاشی، بازی و... برای کودکان و همچنین ارتباط صمیمی و کودکانه با آن ها در جذب کودکان و آموزش متنوع و همراه با ارتباط صمیمی و دوستانه با نوجوانان و استفاده از خود قرآن آموزان در بحث آموزش باعث تشویق و انگیزه سازی بیشتر در آن ها می شود.

 

برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان که به عنوان فعالیت های قرآنی مساجد برگزار می شود بسیار قابل تحسین بوده و ارتباط بین مساجد و قرآن و مردم رو مستحکم تر از پیش می کند.

 

چه پیشنهادی برای برگزاری بهتر این مسابقات قرآنی دارید؟

اگر در داخل مساجد آموزش های قرآنی تحت عنوان قرائت(ترتیل، تحقیق)، حفظ ترتیبی و حفظ موضوعی، آموزش نماز هم از نظر کیفیت حرکات نماز و هم از لحاظ قرائت و صحت نماز و مفاهیم نماز و قرآن و ... صورت بگیرد و افرادی که از داخل همین مساجد در مسابقات شرکت می کنند با آمادگی بیشتری می توانند در مسابقات حاضر شوند و نتایج مطلوب تری کسب کنند.

 

کد خبر 1274527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha