میزان مصالحه گلستانی ها در شعب شورای حل اختلاف بیش از میانگین کشوری است/ ٢ پرونده قتل امسال منجر به سازش شد

جعفری درصد سازش نسبت به مختومه را ۴۶ درصد عنوان کرد و گفت: میانگین مصالحه گلستانی ها در شعب شورای حل اختلاف بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، احمد جعفری امروز (شنبه ٣ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت هفته قوه قضائیه، گفت: در سال گذشته ١٢۶ هزار و ٩۶۴ پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شد که از این تعداد ۴٣ هزار و ٣۵۵ مورد منجر به سازش و ١٢٧ هزار و ١٨٣ مورد مختومه شد.

 

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان درصد سازش نسبت به مختومه را ۴۶ درصد عنوان کرد و افزود: میانگین مصالحه گلستانی ها در شعب شورای حل اختلاف بیشتر از میانگین کشوری است، میانگین مصالحه در کشور ۴٣ درصد است.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و ۵٨٨ پرونده به شعب ویژه صلحی مستقر  در زندان های گرگان و گنبد وارد شد که از این تعداد ٧٢ درصد با تلاش های مستمر اعضا و علما و روحانیون و گذشت طرفین پرونده ها سازش شد و زمینه آزادی ٣٠۴ زندانی دیون مالی غیرعمد، مهریه، نفقه و غیره را به ارمغان آورد.

 

احمدی از سازش ٢٢ فقره پرونده قتل در سال گذشته خبر داد و گفت: این سازش ها فرصت زندگی دوباره و جبران مافات را برای ٢٢ جوان گلستانی فراهم کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت این مرکز در دو ماهه اول سال جاری، افزود: در فروردین و اردیبهشت سال جاری، ٢٠ هزار و ٨٨٧ فقره پرونده به توسعه حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد ۶ هزار و ۴۴٧ فقره پرونده معادل ۴٣ درصد با پادرمیانی اعضای شورا سازش شده است.

 

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان اظهارداشت: در این ایام دو فقره پرونده قتل در استان با پیگیری این مرکز منجر به سازش شد.

 

وی، افتتاح ۴٠ هیئت صلح ویژه سیستانی ها(شال مردمی)، فرهنگیان (آموزش و پرورش)، اهل سنت، دفتر حمایت حقوقی ایثارگران دلند، روستای سلطان آباد و سرخنکلاته گرگان، دو محله جرم خیز گرگان(انجیراب و چناران)، نیروی انتظامی و رضوی، شناسایی ٣۶۶ ریش سفید و متنفذ اجتماعی در سراسر استان و صدور ابلاغ صلح یار برای آنان به منظور حل و فصل اختلاف از طریق کدخدامنشی، برگزاری جشنواره صبر دانش آموزی در شبکه شاد کشوری به منظور فعال کردن کودکان و نوجوانان در حوزه صلح و سازش و راه اندازی پویش کشوری به حرمت امام رئوف(ع) می بخشم ویژه میلاد امام رضا(ع) را از فعالیت های صورت گرفته مرکز توسعه حل اختلاف استان برشمرد.

 

 

کد خبر 1274532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha