عدالت مهم ترین رویکردهای دستگاه قضا است

حجت الاسلام خانی با بیان اینکه اجرای عدالت و توجه به حقوق عامه مردم از اهداف حاکمیت اسلامی است، گفت: عدالت مهم ترین رویکردهای دستگاه قضا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام محمد یوسف خانی، امروز(3تیر)، در در دیدار قضات و کارکنان حوزه قضایی دلفان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت نام یاد و شهید بهشتی اظهارداشت: عدالت از مهم ترین رویکردهای دستگاه قضا است.

 

امام جمعه دلفان نیز با تجلیل از نقش و جایگاه شهید بهشتی در ایجاد قوه قضائیه، گفت: اجرای عدالت و توجه به حقوق عامه مردم از اهداف حاکمیت اسلامی است.

 

حجت الاسلام خانی، تلاش فرهنگی را برای آموزش حقوق شهروندی مهم خواند و گفت: شوراهای حل اختلاف گامی مهم جهت مشارکت مردم و مردم محوری در دستگاه قضا است.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به ایجاد زیرساخت های قضایی دلفان، عنوان کرد: تاسیس زندان و سالن تشریح پزشکی قانونی در این شهرستان بارها مطالبه شده اما اقدام مناسبی برای پاسخ به این خواسته ها صورت نگرفته است.

 

فردین عسکرزاده، رئیس دادگستری دلفان در ادامه این دیدار گفت: باید اعتبار لازم برای ایجاد و راه اندازی سال تشریح تامین شود تا علاوه بر سرعت عمل در امور، مشکلات خانواده متوفیان نیز با توجه به شرایط روحی آنان به حداقل برسد.

 

رئیس دادگستری دلفان افزود: نبود سالن تشریح در پزشکی قانونی موجب سرگردانی، اتلاف وقت و تحمیل هزینه به خانواده های متوفی شده است چراکه هم اکنون برای کالبد شکافی به مرکز استان اعزام می شوند که این موضوع مشکلاتی را برای خانواده ها به وجود آورده است.

 

وی با اشاره به نبود زندان و بازداشتگاه موقت در این شهرستان، تاکید کرد: اشاره کرد و گفت: ایجاد بازداشتگاه موقت در منطقه، رسیدگی و احضار متهمان را تسریع می کند که سال گذشته مقرر شد این مکان احداث شود اما تاکنون جانمایی های پیشنهادی به تصویب نرسیده است.

 

عسکرزاده تاکید کرد: بسیاری از زندانیان شهرستان دلفان، دوران محکومیت خود را در دیگر زندان ها می گذرانند در حالی که راه اندازی این مرکز نقش موثری در کاهش سرگردانی، اتلاف وقت و هزینه های رفت و آمد خانواده متهمان خواهد داشت.

 

 

 

کد خبر 1274568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha