بیش از ۱۱هزار معاینه بالینی در پزشکی قانونی آذربایجان غربی انجام شد

ادیب فر گفت: در سال گذشته ۷۲هزار و ۱۴۶معاینه بالینی و در دو ماهه نخست سال جاری نیز ۱۱هزار و ۵۵۱معاینه در پزشکی قانونی استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،موسی ادیب فر ، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی، شنبه سوم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پزشکی قانونی استان برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۷۲هزار و ۱۴۶معاینه بالینی و در دو ماهه نخست سال جاری نیز ۱۱هزار و ۵۵۱معاینه در پزشکی قانونی استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۹۱۹پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان تشکیل و بالغ بر ۱۰هزار آزمایش انجام شد، تصریح کرد: در سال جاری نیز ۴۸۱پرونده آزمایشگاهی تشکیل شد.

ادیب فر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۲۲۵جسد مورد معاینه قرار گرفت، اظهار کرد: در سال گذشته نیز ۵۰۰مورد نمونه گیری از مجرمین برای تعیین ژنتیک افراد انجام شده است.

وی با تشریح آمار نزاع و درگیری گفت: ۵۶۹ زن و یک هزار و ۷۱۶ مرد در فروردین ماه، ۶۲۰ زن و یک هزار و ۷۸۰ مرد در اردیبهشت ماه بخاطر نزاع و درگیری مورد معاینه بالینی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با تاکید بر ماده ۵۶ جوانی جمعیت در خصوص سقط جنین افزود: در سال گذشته از ۲۹۳ پرونده در کمیسیون سقط جنین به ۲۴۸ مورد مجوز صادر شد که این آمار در ۲ ماهه اول سال جاری، ۴۵ پرونده است البته هنوز آماری در خصوص صدور مجوز ارایه نشده است.

وی افزود: مشکلات و نارسایی‌های جنینی و مشکلات مادری از عمده پرونده‌های موارد سقط جنین است که صرفا تا چهار ماهگی جنین مورد تایید است.

ادیب‌فر در ادامه آمار ۲ ماهه اول سال در زمینه فوتی جاده‌های شهری تاکید کرد: ۲۱ نفر در خیابان‌های درون شهری، ۷۱ نفر در جاده‌های برون شهری و ۶ نفر در مسیرهای روستایی بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند.

ادیب فر گفت: در سال گذشته ۶۸۵نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری، ۴۶نفر بر اثر عرق شدگی، ۳۰نفر برق گرفتگی، ۷۵نفر سوختگی و ۳۰نفر مسمومیت با منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳ نفر براثر حوادث ناشی از کار فوت کردند، افزود: در سال گذشته برای ۱۳۰۱ نفر و در سال جاری برای ۲۳۲نفر پرونده حادثه کار تشکیل شد.

کد خبر 1274596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha