یک هفته معنوی در آستان علی بن حمزه(ع)/ از آیین سوگواری امام باقر(ع) تا زمزمه دعای عرفه

آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع) این هفته نیز همچون هفته های گذشته با اجرای برنامه های متنوع مذهبی میزبان زائران و مجاوران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع) در طول هفته با اجرای برنامه های متنوع مذهبی میزبان زائران و مجاوران است. بر اساس برنامه ریزی ها، شنبه سوم تیرماه شب زیارتی علی بن حمزه(ع) برنامه مناجات خوانی و قرائت دعای توسل برگزار می شود. این برنامه با نوای علیرضا اسلامی ذاکر اهل بیت(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا صورت می گیرد.

 

آیین سوگواری سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) نیز برنامه دیگری است که در این آستان مقدس در روز یکشنبه چهارم تیرماه برگزار می شود. این آیین با سخنرانی حجت الاسلام امامی و مرثیه خوانی احمدرضا نامجو پس از اقامه نماز مغرب و عشا انجام می شود.

 

همچنین مراسم روضه خوانی ظهر شهادت امام جواد(ع) با نوای عباس صف شکن در بین الصلاتین ظهر و قرائت زیارت عاشورا با نوای محمدسعید ایوبی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در روز دوشنبه پنجم تیرماه برگزار می شود.

 

روز سه شنبه ششم تیرماه قرائت دعای توسل با نوای میرمحمد سید اکبری همزمان با نماز مغرب و عشا در این آستان مطهر برگزار می شود.

 

قرائت دعای عرفه نیز برنامه دیگر این آستان مقدس است که روز چهارشنبه هفتم تیر ماه از ساعت ۱۶ با نوای مجتبی زارعی ذاکر اهل بیت(ع) زمزمه می شود.

 

برگزاری دعای پرفیض کمیل با نوای عباس صف شکن و دعای ندبه با نوای مجتبی زارعی نیز دیگر برنامه های آستان مقدس علی بن حمزه(ع) در روزهای پنجشنبه پس از اقامه نماز مغرب و از ساعت ۶ و نیم صبح جمعه است. همچنین موضوع سخنرانی دعای ندبه این هفته با بیان حجت الاسلام رضایی شیرازی انجام می شود.

کد خبر 1274600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha