اسلام نگاه هوشمندانه به زن دارد/تشکیل طرح مردمی  «نهضت پیشرفت بانوان»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نگاه اسلام به زن نگاه هوشمندانه است، گفت: براساس این نگاه زن باید با رعایت حجاب و عفاف وسط میدان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رضا افتخاری» ظهر امروز (۳ تیر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در کشور برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه نهادهای انقلابی را تاسیس کرد که کارهای ویژه‌ای را انجام می‌دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد، جهاد سازندگی و ... از جمله این نهادها هستند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز از دیگر نهادهایی است که عظمت، هوش و ژرف اندیشی امام راحل را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به مسئولیت های کلی که مقام معظم رهبری برای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تعیین کرده، ادامه داد: تبیین و عرضه فکر و فرهنگ اسلامی و به روز که در جان و دل بنشیند به عنوان یک رسالت برای سازمان تبلیغات اسلامی بیان شده است.

 

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به اینکه کسری‌هایی در زمینه ایفای رسالت در تبلیغات اسلامی وجود دارد، افزود: هوشمندی مقام معظم رهبری در این فراز نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی گوهر نابی است که از اسلام ناب محمدی (ص) برخاسته و برای جامعه امروز در قالب نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آمده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مقام معظم رهبری رصد و مقابله هوشمندانه با تبلیغات به ویژه تبلیغات رسانه ای دشمن را مطرح کردند و در این راستا دشمن تلاش‌هایی به ویژه در زمینه تغییر سبک زندگی اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در این سازمان واحدهایی تحت عنوان تشکل ها و هیئت های مذهبی، دارالقرآن کریم، امور مبلغین و مداحان، حوزه هنری و .... در راستای انجام بهتر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام افتخاری تاکید کرد: وقتی می‌گوییم سازمان تبلیغات به این معنا نیست که سازمان به تنهایی فعالیت هایی را انجام می دهد، بلکه این موضوع شامل اقداماتی است که همه دستگاه‌های فرهنگی با همکاری یکدیگر فعالیت هایی را در سطح جامعه انجام می دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به طرح مردمی با عنوان «نهضت پیشرفت بانوان» اشاره کرد و افزود: در این طرح به جریان سوم زنان می پردازد که در آن نگاه شرقی و نگاه غربی وجود ندارد، بلکه جریانی است که با توجه به نگاه امامین انقلاب به شخصیت و جایگاه زن در جامعه، حرکت خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: غرب برای به میدان آوردن زن و سوء استفاده و تحقیر شخصیت زنان نگاه ابزاری به آنها دارد، ولی در نگاه اسلام حیا و عفت زن مدنظر قرار می‌گیرد و زنان باید در وسط میدان بوده و رهبری جنبش های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را با رعایت حجاب و عفاف برعهده داشته باشند.

 

حجت الاسلام افتخاری خاطرنشان کرد: باید برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی از ظرفیت بانوان به بهترین نحو استفاده لازم را داشته باشیم.

کد خبر 1274606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha