آسیب شناسی فعالیت های کانون های مساجد و ضرورت تشکیل جلسات شورای هماهنگی مربوطه

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با تأکید بر اینکه تشکیل شورای هماهنگی کانون های مساجد استان و به تبع آن شهرستان ها بار عظیمی از دوش ستاد استان برمی دارد؛ از احصاء آسیب ها و چالش های کانون های مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(3 تیر) در دیدار سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با وی گفت: کانون های مساجد باید بستری فراهم کند که نسل جوان را با مسجد آشنا کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بر تشکیل هر چه سریع تر نشست اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان جهت تسهیل در امور کانون ها تأکید کرد.

 

وی با اشاره به طرح شورای ائمه جماعات کرمان که قرار است در تابستان امسال 40 مسجد و در هر مسجد 50 نفر دانش آموز را تحت پوشش قرار دهد؛ گفت: کانون های مساجد نیز در این طرح می توانند کمک کنند تا یک کار تجمیعی انجام شود.

 

در ابتدای این دیدار، علی مهدی خانی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با تأکید بر اینکه تشکیل شورای هماهنگی کانون های مساجد استان و به تبع آن شهرستان ها بار عظیمی از دوش ستاد استان برمی دارد؛ از احصاء آسیب ها و چالش های کانون های مساجد خبر داد.

 

وی در همین باره عدم تناسب فعالیت با نیازهای محله، فعالیت های کلیشه ای، یکسان بودن آموزش ها علیرغم متفاوت بودن زیست بوم محله ها و شهرها و فقدان خلاقیت را از جمله آسیب های شناسایی شده در کانون های مساجد برشمرد و گفت: کانون های محلات جزیره ای عمل می کنند و این باعث می شود نیاز محله فراهم نشود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان موازی کاری فعالیت ها در مسجد را که منجر به عدم نتیجه لازم می شود را از دیگر آسیب ها عنوان و بیان کرد: ما برای همه اینها راهکار داریم.

 

کد خبر 1274610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha