نماز جمعه‌ای که پایانش تازه اول کار امام جمعه است

پایان نماز جمعه در شیراز تازه اول کار امام جمعه است و آیت الله دژکام ساعتی پس از اقامه نماز پای حرف دل مردم نشسته تا گرهی از مشکلات آنها گشوده شود.

خبرگزاری شبستاناستان فارسمهدی رحمانیان

 

مردم داری و ارتباط با مردم همواره مورد تاکید بزرگان دین بوده و ائمه اطهار(ع)، پیشقراول این حرکت زیبا بوده اند به نحوی که مساجد را به عنوان مرکز تجمع مردم انتخاب کرده و ساعتی در روز در آنجا حضور داشته و پاسخگوی نیازهای مردم بوده اند.

 

امروز نیز به فراخور شرایط جامعه، نیاز است مسئولین در میان مردم حضور داشته باشند تا در حد توان خود به بررسی مشکلات آنها پرداخته و به رفع آن بر آیند.

 

نشستن پای درددل های مردم و شنیدن حرف دلشان که از سیره ائمه اطهار(ع) است، گویای روحیه مردم داری یک مسئول بوده و شاخصه حکومت اسلامی است که آن را از دیگر حکومت ها متمایز می کند.

 

 

مساجد به عنوان مکان تجمع مردم، محلی مناسب برای ارتباط دوسویه مسئولان و مردم است و باید از این فرصت در جهت گره گشایی از مشکلات جامعه به خوبی بهره گرفت.

 

این حرکت زیبا از چند سال پیش و آن زمان که آیت الله دژکام، سکان امام جمعه‌گی شیراز را بر عهده گرفت در مکان نماز جمعه در جوار حرم مقدس شاهچراغ(ع) آغاز شد. اگرچه روحیه مردم داری همواره خصلت ائمه جمعه شیراز بوده و پیش از این نیز حرکت های این چنینی توسط آنها رونق داشته و در برهه های مختلف ملجأ و پناهنگاه مردم به ویژه محرومین بوده اند.

 

دیدار چهره به چهره امام جمعه شیراز با مردم، حرکت زیبایی است که هر هفته پس از اقامه نماز جمعه، برگزار می شود و آیت الله دژکام صمیمانه و به دور از هر گونه تشریفات اداری پای حرف دل مومنان می نشیند.

 

اگرچه جایگاه امام جمعه به عنوان پدر معنوی جامعه مطرح بوده و در ساختار اداری وظیفه ای بر عهده ندارد اما شنیدن مشکلات مردم و نقش واسطه گری وی، می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

 

این حرکت نماینده ولی فقیه در استان فارس نکته دیگری هم دارد؛ و آن توصیه به مسئولین است تا ساعتی از وقت خود را میان مردم باشند و از آنها گره گشایی کنند.

 

کد خبر 1274711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha