لزوم پیشگیری از فساد اداری در نظام سلامت

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم پیشگیری از فساد اداری در نظام سلامت تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم نگاه مادی موجبات رفتن به سمت حرام خواری در حوزه سلامت را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران امروز(۴ تیر) در نشست سید رضا کاظمی نیا، مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه نگاه توحیدی، اعتقادی و فرهنگی در کنار اسباب و علل علمی طبیعی و مادی می تواند برای انسان آرامش بخش تر باشد و او را از یاس نجات دهد، اظهار کرد: برخی از پزشکان هستند که با این که می دانند بیمار خیلی مشکل دارد اما بیمار را ناامید نمی کند و می گوید که خدا شما را شفا خواهد داد چرا که روحیه و توکل به خدا امید آفرین است.

 

 

وی با بیان اینکه انسان تا دچار درد نشود قدر عافیت را نمی داند، گفت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ است که خداوند متعال به انسان عرضه داشته است. باید قدردان این نعمات باشیم.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فعالان عرصه سلامت برای خدا گرامی هستند چرا که به مخلوق خدا خدمات ارزنده ارائه می کنند، افزود: کارکنان حوزه سلامت باید خود را سربازان خدا بدانند و ارزش و اهمیت کار خود را دست کم نگیرند.

 

 

وی با بیان اینکه اگر به مجموعه ای که در حوزه سلامت کار می کنند ارزش خودشان و کارشان را گوشزد کنیم قطعا برخی فسادها که چایگاه این حوزه را با چالش مواجه می کند را شاهد نخواهیم بود، گفت:‌امید است حوزه سلامت بدور از فساد اداری باشد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید نگاه انسانی در حوزه سلامت پر رنگ تر از سایر حوزه ها باشد، ادامه داد: نباید اجازه دهیم نگاه مادی موجبات رفتن به سمت حرام در حوزه سلامت را فراهم کند.

 

 

وی با بیان اینکه بعد معنویت و قداست حوزه سلامت بسیار بالاست و  پزشک به جای استفاده از لفظ ویزیت باید از هدیه درمان همانند هدیه کردن قرآن کردیم استفاده کند، گفت: اگر این نگاه در حوزه سلامت جاری و ساری باشد قطعا خدمات حرفه ای بهتر انجام می شود.

 

 

امام جمعه ساری برلزوم بروز رسانی خدمات و امکانات درمانی تاکید کرد و خواستار تحول فرهنگی در حوزه سلامت شد.

 

 

وی با بیا اینکه بیمه باید معتبر و ارزشمند باشد و بیمار دردریافت خدمات درمانی و دارو با مشکل مواجه نشود، گفت: نظرسنجی با هدف بدست آوردن میزان رضایتمندی از بیمه شدگان مورد توجه باشد.

کد خبر 1274721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha