مهارت‌آموزی از راهکارهای رفع مشکل بیکاری است

زارعی کوشا با بیان اینکه بزرگترین ضعف نظام آموزشی ما بی‌توجهی به مهارت‌آموزی است، گفت: مهارت‌آموزی از راهکارهای رفع مشکل بیکاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در نشست با مدیران و کارآفرینان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کردستان که در سالن جلسات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حرکت به سمت مهارت‌آموزی نیاز امروز جامعه ماست چرا که بعضی افرادبا مهارت‌آموزی امروز به عنوان کارآفرین فعالیت می‌کنند و به موفقیت‌های شغلی رسیده‌اند.
 

وی افزود: تولید محصولات در بخش‌های مختلف توسط کارآفرینان مایه خوشحالی است و این مهم بیانگر تعهد، پیگیری، پشتکار و آموزش‌های اثرگذار آنها است.
 

استاندار کردستان بیان کرد: با مهارت‌آموزی می‌توان برای رفع مشکل بیکاری قدم برداشت و وجود افراد بیکار در جامعه بیانگر مدرک‌گرایی جوانان است که بزرگترین ضعف نظام آموزشی نسبت به مهارت‌آموزی را نشان می‌دهد.
 

زارعی‌کوشا بر ضرورت توجه به حوزه مهارت‌آموزی تاکید کرد و یادآور شد: هنوز در جامعه ما کسب مهارت بدون مدرک دانشگاهی جا نیافتاده است در حالی که اخذ مهارت منجر به تولید و اشتغال خواهد شد.
 

وی با بیان اینکه امروز مشاغل فنی جزو  پردرآمدترین مشاغل هستند که نیازهای روزمره شهروندان را برطرف می‌کنند، عنوان کرد: کارآفرینان و رسانه‌ها باید مروج اهمیت مهارت‌آموزی و موفقیت‌های کسب شده در این حوزه باشند.
 

استاندار کردستان با انتقاد از اینکه در نظام آموزش و پرورش هنوز مهارت آموزی نهادینه نشده است، اعلام کرد: عمده مشکلات کشور ما فرهنگی است یعنی فرهنگ مصرف و تولید و قانونگذاری و بانکداری ما مشکل دارد.
 

وی اظهار کرد: با ظفیتی که کردستان در حوزه  مهارت‌آموزی و آموزش دارد، حوزه مهارت را می‌توانیم به مزیت نسبی کردستان تبدیل کنیم و تا این استان به قطب مهارت‌آموزی و آموزش تبدیل شود.
 

زارعی کوشا به سفر سلیمانیه عراق پرداخت و گفت: اخیرا در سفری که به عراق داشتم آمادگی کردستان را برای اعزام مربی مهارت‌آموزی به سلیمانیه اعلام کردم و طرف عراقی هم خواهان اعزام مهارت‌آموزی در استان ما بوده‌اند.
 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه کمتر از پنج درصد موافقت نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که با اقلیم کردستان عراق داشتیم تاکنون اجرایی شده است، اضافه کرد: کمیته اجرایی برای پیگیری و اجرایی کردن این تفاهم نامه‌ها تشکیل شده و باید پیگیری صورت گیرد.

کد خبر 1274746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha