عجین شدن با قرآن در کودکی و نوجوانی، موجب نهادینه شدن فضائل معنوی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عجین شدن با قرآن در کودکی و نوجوانی، موجب نهادینه شدن فضائل معنوی می‌شود و بسیاری از مشکلات و آسیب ها را حل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۴ تیر ماه) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش استان برگزار شد.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: دانش آموزان قرآنی مروج فرهنگ قرآنی و مهدوی در جامعه و عمل به قرآن باشند.
 

حسنعلی عزت خواه نقش آموزش و پرورش و مربیان را در اشاعه فرهنگ قرآنی بسیار مهم دانست و افزود: قرآن مشعل هدایت و چکیده حیات هستی است که عجین شدن با قرآن در کودکی و نوجوانی، موجب نهادینه شدن فضائل معنوی می‌شود و بسیاری از مشکلات و آسیب ها را حل می کند.
 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: هزار و 100 دانش آموز در مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی شزکت کردند که از این تعداد، 326 نفر به مرحله استانی راه یافتند.
 

حجت دبیقی گفت: دانش آموزان منتخب استانی به مدت چهار روز در دو بخش آوایی و پژوهشی در دو  رده پسران و دختران به رقابت پرداختند که نفرات اول هر رشته به مسابقات کشوری که در استان خراسان رضوی مشهد مقدس و کرمانشاه برگزار می شود راه پیدا می کنند.
 

وی یادآور شد: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز  دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد 160 هزار نفر رشته در 10 رشته دختران و 11 رشته پسران شزکت کرده بودند.
 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این مسابقات، گفت: مسابقات در بالاترین کیفیت از نظر داوری برگزار شد تا بهترین ها به مرحله کشوری راه پیدا کنند.
 

حجت السلام ناصر مصباح نژاد، رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برای نفرات اول این مسابقات جهت اعزام به مرحله کشوری دوره های آموزشی برگزار می شود.
 

گفتنی است در پایان این آئین از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1274766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha