عربستان در آماری تعداد حجاج از ۵۴ سال پیش تاکنون را فاش کرد

مقامات عربستان اعلام کردند: عربستان از ۵۴ سال پیش تاکنون پذیرای بیش از ۹۹ میلیون حاجی از مناسک حج بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، مقامات عربستان با انتشار آماری از تعداد حجاج 54 سال پیش تاکنون اعلام کرد: عربستان از تاریخ تأسیس مرجع رسمی آمار تا موسم حج سال گذشته پذیرای بیش از 99 میلیون حاجی در مدت 54 سال بوده است.

 

این درحالی است که پیش بینی می شود که تعداد حجاج امسال نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

 

تعداد کل حجاج از زمان آغاز روند سرشماری توسط کمیته آمارگیری در سال 1390 هجری(1969) که با عنوان«سازمان آمار واطلاعات» انجام شد، تا سال گذشته 1443 هجری(20229 بیش از 99 میلیون حاجی است.

 

عربستان در طول سه سال گذشته از زمان شیوع کرونا، شاهد برگزاری حج استثنایی بود، زیرا محدودیت‌هایی برای تعداد افراد و سن افراد مجاز برای انجام زیارت اعمال کرد.

 

تعداد حجاج در حج سال گذشته 899 هزار و 353 نفر بود که 779 هزار و919 نفر از آنها خارج از عربستان بودند که کنتر از بالاترین سقف تعداد حجاجی است که در آن زمان منظور نظر بود.

 

در حالی موسم حج سال 2021 به شرکت تنها 60 هزار نفر از داخل عربستان اکتفا کرد که حج را در سایه کنترل های بهداشتی شدید در آن زمان به دلیل شیوع این بیماری همه گیر برگزار کرد.

 

با این حال، سال 2020 میلادی شاهد یک حج  استثنایی بود، زیرا تعداد زائران در آن زمان تنها به حدود 10 هزار نفر از داخل عربستان سعودی محدود بود، در حالی که در سال 2019 حدود دو میلیون و500 هزار نفر از سراسر جهان بودند.

 

در اوایل این ماه،«عبدالرحمن السدیس» رئیس امور حرمین شریفین در عربستان در یک نشست خبری گفت که موسم حج 1444 هجری قمری شاهد بزرگترین طرح عملیاتی است که بزرگترین طرح در تاریخ ریاست عمومی در امور مسجد الحرام و مسجدالنبی به شمار می آید.

 

 السدیس گفت: این طرح «نتیجه یک سال کار آماده‌سازی، برنامه‌ریزی و مطالعات مجدانه» است. انتظار می رود که پس از پایان همه گیری کرونا، عربستان پذیرای میلیون‌ها نفر باشد.

کد خبر 1274867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha