طرح تابستانه مهارت در خراسان جنوبی اجرا می‌‌شود

اشرفی از اجرای طرح تابستانه مهارت در خراسان جنوبی از ۱۵ تیر ماه امسال خبر داد و گفت: جامعه هدف این طرح دانش‌آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی- امروز دوشنبه (۵ تیر) در شورای مهارت استان اظهار کرد: تفاهم‌نامه «طرح تابستانه مهارت» بین دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته امداد (ره)، وزارت کار، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بسیج سازندگی، صداوسیما و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شد ه است.

 

وی گفت: طرح تابستانه مهارت به منظور استفاده از فرصت مغتنم تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کارآفرینی متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی پس از استعدادسنجی و رغبت‌سنجی جهت انتخاب آینده شغلی اجرا خواهد شد.

 

اشرفی با بیان اینکه امروز در شورای مهارت استان اجرای طرح تابستانه مهارت در خراسان جنوبی مورد بحث قرار گرفت، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان موظف شدند این طرح را از ۱۵ تیرماه برای جامعه هدف دانش‌آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز کنند که بر این اساس پنج دهک اول جامعه با تایید کمیته امداد و نهادهای حمایتی به صورت رایگان از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای سایر افراد جامعه هدف نیز مجموعه فنی و حرفه‌ای استان، فرایند ثبت‌نام و صدور گواهی‌نامه مهارت را به صورت رایگان صادر خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح تابسته مهارت از ظرفیت مربیان و اساتید دانشگاه‌های سطح استان و گروه‌های جهادی استفاده خواهد شد، تصریح کرد: دبیرخانه این طرح مستقر در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان موظف شد تا ۱۵ تیرماه نیازهای آموزشی متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی استان در حوزه کشاورزی و معادن و... را احصاء و تعریف کنند.

 

اشرفی تصریح کرد: شروع طرح تابستانه مهارت از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه است که در طی سه سال متوالی این دوره‌های مهارتی به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

کد خبر 1274970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha