لزوم بهره گیری از عناصر ‌«فرهنگ، هنر و رسانه» برای مقابله با مواد مخدر

قناعت با تاکید بر اینکه بهترین روش مقابله با عرضه مواد مخدر؛ تمرکز بر فرهنگ سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی است، گفت: عنصر فرهنگ، ظرفیت رسانه و به ویژه هنر را باید در این راستا استفاده نمود تا بتوان اثرگذاری راهکارهای مقابله را عملیاتی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت -استاندار خراسان جنوبی- امروز (۵ تیر) در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و امحای 64 تن مواد مخدر در بیرجند ضمن گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و شهدای این عرصه اظهار کرد: در دنیای کنونی ملت ها و به ویژه جوانان تحت تاثیر فشارهای روانی، اجتماعی، و تهاجمات فرهنگی قرار دارند و شادی این امر موجب شده این نسل به سمت آسیب های اجتماعی سوق یابند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از بزرگترین و مهمترین اولویت های جامعه آگاه سازی جوانان و خانواده ها از آثار سوء مواد مخدر و روان گردان ها است، افزود: باید اقدامات علمی و جهادی در این مقوله صورت پذیرد.

 

وی موضوع مواد مخدر را یکی از چهار بحران موجود در جهان عنوان و تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضمن پرچم داری در عرصه مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر طی 45 سال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی توانسته است امنیت و سلامت را به جامعه بشریت تقدیم کند و در این عرصه جان برکفان نیروی انتظامی؛ غیور مردان مرزبانی، عزیزان ما در سپاه و بسیج، وزارت اطلاعات و دستگاه های مقتدر قضایی به صورت شبانه روزی در تلاش بوده و با تقدیم شهدای گرانقدر افتخارات زیادی را برای کشور رقم زده اند.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: بدون شک عملکرد و کارکرد ایران در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه و دنیا در مقابل با پدیده شوم قاچاق و توزیع مواد مخدر بسیار ارزشمند و مثبت است.

 

به گفته وی؛ بهترین روش در مقابله با عرضه مواد مخدر؛  تمرکز بر فرهنگ سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی است لذا وقتی جامعه خود را در برابر معضلات این پدیده شوم آگاه و مطلع ببیند از نتیجه نزدیک شدن به مواد مخدر اجتناب می‌کند.

 

وی ادامه داد: عنصر فرهنگ، ظرفیت رسانه و به ویژه هنر را باید در این راستا استفاده نمود تا بتوان اثرگذاری راهکارهای مقابله را عملیاتی کرد.

 

قناعت افزود: در استان خراسان جنوبی تمامی دستگاه های امر مبارزه با مواد مخدر در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری موفق شده اند ضربات مهلکی را بر پیکیره مافیای قاچاق مواد مخدر وارد کنند که این سخت کوشی ها و موفقیت ها در تاریح ثبت خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: کشورهای غربی و اروپایی ضمن لغو تحریم های ظالمانه نسبت به تقویت همکاری ها و کمک به کشور جمهوری اسلامی که در خه طمقدم مبارزه با مواد مخدر است تسریع نماید تا شاهد تقویت عرصه مقاومت باشیم.

 

به گفته وی؛  ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، کشوری که در خط مقدم است باید حمایت و پشتیبانی شود نه تحریم؛ انتظار داریم که کشورهای غربی و اروپایی رفتاری منطقی و عاقلانه در خصوص رفع تحریم های ضالمانه از خود نشان دهند.

 

وی در پایان از فرصتی که در اختیار  خراسان جنوبی در امر مبارزه با مواد مخدر برای امحای بیش از 64 تن انواع مواد مخدر گذاشته شد، قدر دانی کرد.

 

 

 

کد خبر 1274983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha