لزوم کمک به افراد گرفتار/ همه به استقبال عیدغدیر بروند

حجت الاسلام صباحی با تاکید بر توجه به گرفتاران جامعه و گره‌گشایی از کار ایشان؛ با توجه به فرا رسیدن عید غدیرخم گفت: همه به استقبال عیدغدیر بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی صباحی، پنجشنبه(۸ تیر) در خطبه اول نمازجمعه قربان با استفاده از حدیثی تاکید کرد: هیچ واجبی از واجبات الهی را نباید فروگذاشت که اثر وضعی دارد.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به اینکه کارهایی هست که اگر کسی موفق به انجام حج نشده، آن را انجام بدهد در ثواب حاجیان شریک می شود؛ یکی از این موارد را کمک به رفع گرفتاری گرفتاران دانست.

 


 

وی در خطبه دوم عید قربان را از اعیاد بزرگ الهی دانست و افزود: در آستانه دو حادثه مهم غدیر و عاشورا نیز قرار داریم.

 


 

حجت‌الاسلام صباحی با بیان اینکه هیچ صحنه ای از صحنه های تاریخ اسلام و هیچ مکانی از مکان های اسلام نیست که فضیلتی از امیرمؤمنان علی علیه السلام در آن نباشد؛ در این باره تولد در کعبه، شکستن بت‌های آن و ابلاغ سوره برائت را از جمله این فضائل برشمرد و خاطرنشان کرد: احدی در تاریخ با این خصوصیت نبوده که در کعبه متولد شود و از فضائل منحصربفرد حضرت این است اولین نمازگزاری بودند که با پیامبر رو به کعبه نماز خواندند و آن را جزو افتخارات خود می دانند‌.


 

وی ادامه داد: پیامبر ابتدا ابلاغ سوره برائت را به کس دیگری دستور داد اما وحی شد که یا خودت و یا فردی به منزله خودت باید آن را اجرا کند.

 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با تاکید بر توجه به عظمت عید غدیر خاطرنشان کرد: اگر(جامعه اسلامی) عید غدیر و پیام آن را گرفته بودند فاطمیه و عاشورا و غیبت امام زمان نداشتیم زیرا کاری کردند که نباید؛ اما نسبت به امام علی علیه السلام کوتاهی نکنید و به استقبال غدیر بروید و نسبت به این حادثه مهم تاریخی، اعتقادی، سیاسی و... انجام وظیفه کنید.

کد خبر 1275121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha