همکاری بچه‌های مسجد و خیران برنامه سمت خدا برای دهه امامت و ولایت/ توزیع ۵۰۰ هزار اطعام غدیر بین محرومان

بچه‌عای مسجد با همکاری خیران برنامه سمت خدا و طرح ملی «۵ هزار مسجد، ۵ هزار قربانی و ۵۰۰ هزار اطعام غدیر» به استقبال از دهه امامت و ولایت می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد  خبرگزاری شبستان، خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» با همکاری کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) و بچه های مسجد به استقبال از دهه امامت و ولایت می روند.

 

بنابر این گزارش، در این راستا طرح ملی «۵ هزار مسجد، ۵ هزار قربانی و ۵۰۰ هزار اطعام غدیر» در پی این همکاری و در فاصله عید سعید قربان تا عید سعید غدیر اجرا می شود.

 

ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم به ویژه آنها که بضاعت مالی ندارند که مستقلا در قربانی عید قربان و اطعام عید غدیر ورود کنند، از اهداف اجرای این طرح است به ویژه که در آموزه های دینی روایی ما حتی بر قرض برای این عمل سفارش شده و رسول خدا(ص) فرمودند: اگر نداری قرض کن که این قرضی است اداشده و نیز از امیرالمومنین(ع) است که فرمودند با اولین قطره خون قربانی همه گناهان صاحب قربانی بخشیده می شود.

 

بنابر پیش بینی های انجام شده مسجد و اهالی مسجد یک‌سوم و خیران برنامه تلویزیونی سمت خدا و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) دوسوم این قربانی و اطعام را تأمین می کنند.

 

گوشت های قربانی یا به صورت خام بین محرومان توزیع می شود یا در روز عید غیدر در قالب اطعام غدیر به دست فقرا می رسد.

 

مساجد همراه در این طرح از طریق اعلام و فراخوان عمومی در برنامه سمت خدا و نیز شبکه های مجازی و همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شناسایی شده اند.

 

 

کد خبر 1275132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha