حمایت ۳۸ هزار حامی از ایتام و محسنین در استان مرکزی

مومنی از حمایت ۳۸ هزار نفر حامی از ایتام و محسنین در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

مجید مومنی، با اشاره به اهمیت مشارکت های مردمی و همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران و حامیان با کمیته امداد امام خمینی(ره) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمیته امداد با هدف دستگیری از نیازمندان و محرومین تاسیس شده و از همان ابتدا تا کنون فعالیت های گسترده ای را در این راستا داشته است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی همچنین به اهمیت طرح های کمیته امداد به ویژه طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره کرد و افزود: این نها با بیش از دو دهه فعالیت در حوزه طرح اکرام ایتام و محسنین توانسته است زمینه و بستر مناسب را در رستای تحقق نیات خالصانه حامیان فراهم سازد.

 

وی به اهمیت توانمند سازی مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: طرح اکرام ایتام و محسنین از طرح های ثمر بخشی هستند که با مشارکت دلسوزانه حامیان به بار نشسته است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: با همدلی و مشارکت حامیان نور امید، شادی و شعف روانه منازل ایتام شده است.

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش از حمایت ۳۸ هزار نفر حامی در سه ماهه نخست امسال از ایتام و محسنین خبر داد و بیان کرد: این تعداد در سه ماهه سالجاری بیش از ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

رشد ۱۳۲ درصدی مشارکت مردمی مراکز نیکوکاری

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه به اهمیت مشارکت های مردمی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به تنهایی قادر به رسیدگی به نیازمندان و رفع مشکلات آنان نیست به همین دلیل همدلی و همراهی خیرین و گروه های مردمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری طی سه ماهه سالجاری ۱۷۰ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان درآمد داشته اند، افزود: این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

 

این مقام مسئول ضمن تقدیر از همدلی و همکاری مراکز نیکوماری با امداد گفت: این مراکز با هدف واگذاری امور خیربه عموم مردم، تسریع در رسیدگی به امور فقرا، بهره گیری از ظرفیت های موجود در درون محله ها، تنوع بخشی به فعالیت ها و خدمات قابل ارائه به فقرا و نیازمندان راه اندازی شده اند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این مراکز با مسئولیت پذیری و مشارکت اعضای هیاًت عامل در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: این مراکز به صورت محله محور با شناسایی نیازمندان و بهره گیری از ظرفیت خیرین، نیکوکاران، هیات امنای مساجد و معتمدین محلی در رفع فقر و محرومیت تلاش می کنند.

کد خبر 1275171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha