ادای رکن اعظم حج در عرفات/ خطیب عرفه بر وحدت مسلمانان تاکید کرد

حجاج بیت الله الحرام امروز برای ادای بزرگ‌ترین رکن حج رفتند و خطیب روز عرفه در سخنرانی خود بر اهمیت وحدت مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، حجاج بیت الله الحرام امروز(سه شنبه ششم تیر) برای انجام بزرگ‌ترین رکن حج به صحرای عرفات رفتند و نماز ظهر و عصر را در سایه آمادگی همه نهادهای امنیتی و بهداشتی به صورت دسته جمعی در عرفات ادا کردند.

 

یوسف بن محمد بن سعید، عضو علمای ارشد عربستان و خطیب روز عرفه در سخنرانی امروز خود همه مسلمانان را به اتحاد و وحدت دعوت کرد.

 

بن سعید بر مسئله وحدت، محبت، هماهنگی و مهربانی، پرهیز از درگیری، تفرقه و اختلاف تاکید کرد.

 

وی افزود: شریعت اسلامی سوق پیدا کردن به سمت کارزارهایی که به تفرقه تشویق می کند،منع می کند. مسلمانان را به تقوای الهی با اطاعت و پایبندی به شرعیت و حفظ حدود آن دعوت می کنیم.

 

حجاج تا غروب خورشید در عرفات می مانند، سپس به سمت مشعر مزدلفه می روند و نماز مغرب و عشا را در آنجا می خوانند و شب خود را در آنجا می گذرانند تا فردا برای روز قربانی آماده شوند.

 

در صبح دهم ذی الحجه، حجاج برای رمی جمره به منا می روند، سپس سرخود را می تراشند تا موهای خود را کوتاه می کنند و قربانی ذبح می کنند و برای ادای طواف افاضه به کعبه روی می آورند. سپس حجاج برای گذراندن ایام تشریق به منا برمی گردند و پس از پایان آن برای طواف وادع راهی مکه می شوند و مناسک حج به پایان می رسد.

کد خبر 1275180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha