افتتاح پروژه های آب و برق کرمان با حضور رئیس جمهوری

فداکار با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان کرمان از افتتاح چند پروژه در حوزه آب و برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، شامگاه سه‌شنبه(۶ تیر) در جمع خبرنگاران از سفر یک روزه رئیس جمهوری در روز جمعه(۹ تیر) به کرمان خبر داد.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه این سفر، سفر رسمی هیئت  دولت نیست و سفر رئیس جمهوری و وزیر نیرو برای افتتاح چند پروژه است، افزود: یک بسته پروژه آبرسانی برای حل تنش آب شرب داریم که اولین آن پروژه آبرسانی به بم و برات آماده افتتاح است و آب در خط جاری شده است.

 

 

وی ادامه داد: ظرفیت این پروژه هزار لیتر بر ثانیه است که به دلیل نیاز این دو شهر ۲۵۰ لیتر بر ثانیه با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آماده شده است‌.
 

 

 

فداکار با بیان اينکه نیمی از پروژه کرمان و رفسنجان از خط صنعت نیز لوله‌گذاری شده و خط انتقال آب از سد جیرفت به جیرفت و عنبرآباد نیز شروع شده است؛ افزود: با این پروژه ها بخشی از تنش آبی استان حل می شود.
 

 

 

وی ابراز امیدواری کرد: پروژه های کرمان با سرعت پیش برود و حداکثر اوایل بهار آماده شود که در این صورت کرمان و رفسنجان تنش نخواهد داشت و بخشی از ظرفیت آنها به سمت شهرهای همجوار می رود و مشکل در جیرفت و عنبرآباد نیز حل می شود.

 

 

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: از پروژه برق نیروگاه گازی بوتیا با ۴۵۰ مگاوات و ۱۶ هزار میلیارد تومان هزینه؛ ۳۲۰ مگاوات بخش گاز آن آماده افتتاح است و چند روزی وارد مدار شده و بخش بخار آن تا پایان تابستان به بهره برداری می رسد.

 

کد خبر 1275193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha