دعای عرفه، فرصتی کم نظیر برای اوج گیری انسان در عرصه معنویت است

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: دعای عرفه، فرصتی کم نظیر برای اوج گیری انسان در عرصه معنویت است.

نرجس شکرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که روز عرفه، روز معرفت و بصیرت است، اظهار داشت: ارتباط ما با خالق متعال از طریق ادعیه ای چون دعای عرفه، زمینه ساز سعادتمندی ما در دنیا و آخرت است، البته به شرط آن که پس از استغفار و توبه، در مسیر صحیح و آن چه قرآن و اهل بیت(ع) گفته اند، گام برداریم و در این مسیر ثابت قدم بمانیم.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خویش می فرمایند که قدر روز عرفه را بدانید چرا که در این روز موقعیتی کم نظیر برای انسان پیش می آید که از خداوند عالم طلب مغفرت نماید و درهای رحمت در این روز و به خصوص در صحرای عرفات بسیار گشوده تر از دیگر روزها و ایام سال است.

 

وی همچنین گفت: آن گونه که از کلام نورانی حضرات معصومین(ع) استنباط می کنیم این که برای بهره مندی از نور روز عرفه باید تواضع و فروتنی داشته و مخلصانه به درگاه احدیت روی آورده و امام حسین(ع) را واسطه قرار دهیم.

 

شکرزاده بیان داشت: سیدالشهدا(ع)، التماس کردن را در دعای عرفه به ما یاد داده و در فرازی از همین دعا می فرماید:" خداوندا تو اگر می خواهی عطا کنی کسی نمی تواند جلوی تو را بگیرد و تو اگر بخواهی یک چیزی را به عنوان حکم قطعی بگویی، کسی نمی تواند مانع شود. " این راه و رسم بندگی کردن و التماس کردن در درگاه کسی است که بخشنده بی نیاز است و از روی عطوفت و مهربانی خود، انسان ها را می بخشد.

کد خبر 1275267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha