کنفرانس ملی نهج البلاغه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود

محتشمی از برگزاری کنفرانس ملی نهج البلاغه به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای امام علی (ع) استان یزد در آذرماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، احمد محتشمی رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری کنفرانس ملی نهج البلاغه به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای امام علی (ع) یزد گفت: این کنفرانس دز تاریخ 28 و 29 آذرماه برگزار می شود.

وی افزود: این کنفرانس با عنایت به رسالت ذاتی ما برای ساماندهی فعالیت‌های اشتغالزایی و همچنین رسالت فرهنگی و بینشی دانشگاه بر اساس مبانی اصیل تفکر اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) یزد ادامه داد: این رویداد علمی و تخصصی با رویکرد کار و تولید و نقش آن در تعالی جامعه مطرح شده است.

محتشمی بیان کرد: کنفرانس ملی نهج البلاغه در تاریخ ۲۸ و ۲۹ آذرماه مقارن با روز وحدت حوزه و دانشگاه در یزد برگزار می‌شود.

وی گفت: این رویداد با حمایت مرکز علمی و حوزوی معتبر کشور و استان برگزار می‌شود که دانشگاه‌های مطرح استان و مراکز مرتبط با حوزه‌های علمیه کشور و نهج البلاغه از جمله این مراکز هستند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) یزد گفت: در این رویداد علمی پذیرش مقالات و داوری آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که کمیته علمی آن نیز از اساتید و متخصصان این حوزه تشکیل شده است.

وی گفت: هدف اصلی نگاه عمیق به کتاب نهج البلاغه و ایجاد رویکرد تازه در کار و تولید است.

محتشمی با اشاره به زمان ثبت نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: امروز مشکلاتی در فرآیند تولید، صنعت، محیط زیست و موارد مختلف دیگر داریم و به همین دلیل ضرورت به کارگیری دانش، تکنولوژی و نوآوری برای رفع این مشکلات دوچندان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های معتبر ما بعضا به ترمینال عبور دانشجویان به خارج از کشور تبدیل شدند خاطرنشان کرد: اگر در تولید دانش و برخی از علوم سرآمد شدیم و این سرآمدشدن صرفا با توجه به علم امکان‌پذیر نیست بلکه باید علم و دانش را تبدیل به تکنولوژی و فناوری کنیم و در مرحله بعد فناوری‌ها را به ابتکارات و خلاقیت‌ها برسانیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از ایجاد پردیس مرکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و افزود: یکی از افتخارات بسیار بالای فنی و حرفه‌ای این است که بیش از 90 درصد از دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

محتشمی با تاکید بر اینکه بالاترین آمار جذب به بازار کار در دانشگاه‌های غیر از فنی و حرفه‌ای مطمئنا از 60 تا 65 درصد بالاتر نمی‌زند عنوان کرد: این در حالی است که در برخی از رشته‌های ما آمار جذب صد درصد است و حتی یک فارغ‌التحصیل در این رشته‌ها بیکار نیست.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 10 هزار دانشجو در 11 دانشکده فنی و حرفه‌ای استان یزد به تحصیل علم در رشته‌های مختلف تخصصی فنی مشغول هستند.

 

کد خبر 1275318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha