اجتماع بزرگ علویون در بیرجند برگزار می شود

دبیر ستاد اجرایی مردمی غدیر خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ علویون در بیرجند گفت: اجتماع علویون برای اولین بار در روز ۱۵ تیرماه از میدان شهدا تا میدان ابوذر برگزار می شود.

ابوالقاسم آرزومندان -دبیر ستاد اجرایی مردمی غدیر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ علویون در بیرجند گفت: اجتماع علویون برای اولین بار با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در روز 15 تیرماه از میدان شهدا تا میدان ابوذر برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه جشن امامت و ولایت در بیرجند با اجرای برنامه‌های متنوع و برپایی موکب‌ برگزار می‌شود، افزود: جشن‌ امامت و ولایت به مدت هفت شب در بیرجند برگزار می‌شود که اجرای برنامه‌های یک شب آن با حضور هنرمندان اتباع افغانستان خواهد بود.

 

آرزومندان یادآور شد: بیش از ۲۰ عنوان برنامه محوری دهه امامت و ولایت در استان پیش‌بینی شده که جشن امامت و ولایت به مدت هفت شب در میدان ابوذر بیرجند یکی از برنامه های شاخص پیش رو می باشد و در این هفت شب هفت موضوع پیرامون غدیر به همراه شبیه خوانی، موسیقی به سبک جدید و... در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه امسال هم ستاد مردمی غدیر مانند سنوات گدشته پای کار است، گفت: یکی از برنامه های پیش رو نصب پرچم های بزرگ است که در میادین و خیابان های اصلی شهر نصب می شود.

 

دبیر ستاد مردمی غدیر خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که نصب حدود 120 پرچم بزرگ در دستور کار است، افزود: 40 پرچم امسال آماده و مابقی از سنوات گدشته بوده که بازسازی و مرمت شده و در سطح شهر نصب خواهد شد.

 

وی با اشاره به حضور جوانان برای نصب پرچم و آذین بندی شهر، هزینه هر پرچم را یک تا یک میلیون و 200 هزار تومان عنوان کرد و گفت: 300 پرچم بزرگ هم بر پروی پایه های برق نصب می شود.

 

دبیر ستاد مردمی غدیر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود 200 تا 300 کتیبه دست نویس آماده شده است، یادآور شد: امسال در دهه امامت و ولایت (عید قربان تا عید غدیر) برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد با هدف معرفت‌افزایی و امیدآفرینی در دستور کار ستاد مردمی غدیر است.

 

آرزومندان امیدآفرینی و شاد کردن دل مردم را از اهداف ستاد عنوان کرد و خطبه‌خوانی غدیر، برگزاری مسابقات فوتسال و بسکتبال جام غدیر، نصب پرچم و کتیبه دست نویس، جشن ویژه خواهران در فرهنگسرای بیرجند، جشن دخترانه در باغ رحیم‌آباد، برپایی ایستگاه صلواتی و دعای ندبه در روز غدیر و... را از برنامه های پیش رو در این دهه عنوان کرد.

 

وی تأکید کرد: اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت با همراهی و همکاری جوانان در دستور کار است چرا که حضور جوانان فاطمی و علوی تهدیدی برای دشمنان است.

 

این مقام مسئول راه‌اندازی کاروان شادی، عیادت از بیماران، پیاده‌روی در صبح عید غدیر، رژه موتوری مردمی، برگزاری جشن در پارک خطی بند دره و اهتزاز پرچم یا امیرالمومنین حیدر مدد بر فراز فرهنگسرای شهر، آذین‌بندی و چراغانی سطح شهر، حضور در گلزار شهدا و برگزاری اجتماع علویون در شب عید غدیر در میدان ابوذر بیرجند را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برشمرد.

 

وی با اشاره به اینکه اطعام یکی از سنت‌های حسنه و مهم روز غدیر است که هر سال انجام می‌شود، یادآور شد: سال گذشته هشت تا ۱۰ هزار پرس غذا پخت و توزیع شد که امسال نیز اطعام روز غدیر برای هشت هزار نفر در دستور کار است که با مشارکت خیران و مردم محقق شود.

 

دبیر ستاد مردمی غدیر استان خراسان جنوبی از اعلام فراخوان علویون خبر داد و گفت: بر اساس این فراخوان هنرمندان، جوانان، مداحان و عموم جامعه می توانند با کمک های فکری، مالی، یدی و معنوی ستاد مردمی غدیر را یاری کنند.

 

آرزومندان یادآور شد: شهروندان می توانند کمک های خود برای مسایل فرهنگی به شماره کارت 5859837010105878 و کمک های خود برای ویژه قربانی و اطعام را به کارت 5859837010105845 واریز کنند.

 

وی تأکید کرد: ستاد مردمی غدیر آمادگی دارد به نیابت از شهروندان قربانی کرده و گوشت قربانی را در اطعام غدیر استفاده و بین مردم توزیع کند.

 

 

کد خبر 1275330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha