پیوند بین مسجد، حوزه علمیه و بازار تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه باید پیوند بین مسجد، حوزه علمیه و بازار همچون گذشته تقویت شود، گفت: این مهم لازمه رسیدن به بازار اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در همایش روز ملی اصناف که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در آموزه‌های اسلامی ارزش والایی برای بازاریان قائل شده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: اصناف و بازار واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده‌اند و با این کارشان هم خدمت به تولید می‌کنند و هم رنج‌ و زحمت را از روی دوش مصرف کننده برمی‌دارند.

 

وی با اشاره به اینکه قبلاً ارتباط بین حوزه علمیه، مسجد و بازاریان محکم بود، عنوان کرد: امروز به دلایلی که بخشی از آن به ما برمی‌گردد کمرنگ شده است.

 

امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: باید با همکاری یکدیگر بتوانیم یک برنامه فرهنگی، دینی، مذهبی و اجتماعی را با مشورت از بازاریان امین، درستکار و آگاه و بصیر عملیاتی ساخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: برای اینکه به بازار اسلامی نزدیک شویم نیاز به مؤلفه‌ها و علل و عواملی داریم که این مؤلفه‌ها را در بازار عملیاتی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه به بازار اسلامی نزدیک شویم باید با هم گفت‌وگو کنیم و پیوند بین مسجد، حوزه علمیه و بازار همچون گذشته تقویت شود.

کد خبر 1275430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha