ذی الحجه ماه امامت است

امام جمعه زابل گفت: حضرت ابراهیم علیه السلام با قبول شدن در امتحان خداوند به امامت رسید؛ عیار امامت این است، وزن امامت این است، ماه ذی الحجه ماه امامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه های نماز عید سعید قربان شهرستان زابل بیان داشت:  ماجرای عید قربان در قرآن کریم در سوره مبارکه صافات آمده است، دارد وقتی اسماعیل علیه السلام به سن رشد، سعی و تلاش رسید، حضرت ابراهیم به ایشان فرمود:من در خواب دیدم که تو را ذبح میکنم، خواب حجت نیست مگر اینکه ولی الله خواب ببینند، یعنی خواب های ما هیچکدامش حجت نیست اما اگر ولی خدا، حجت خدا خواب ببیند خواب او برایش تکلیف آور است؛ ما اگر خوابی ببینیم هیچ وظیفه ای نسبت به این خواب نداریم. خوب است که به احتمالاتی که می دهیم عمل کنیم اما تکلیفی نداریم. 
 

امام جمعه زابل با بیان اینکه  وقتی که ابراهیم و اسماعیل باهم تسلیم خدا شدند که روح دین تسلیم در برابر خداست، ادامه داد: پدران شهید این را خوب می دانند خانواده شهدا این را خوب می فهمند، وقتی قابیل برادر خودش هابیل را کشت و خبر رسید به آدم ابوالبشر که پسرت کشته شده. آدم ابوالبشر شیون کنان به سمت پسر حرکت کرد، ندا آمد از طرف حضرت حق به زمین: ای زمین خون هابیل را جذب کن، تا این پدر خون فرزندش را بر زمین غرق در خون نبیند، داغ جوان سخت است، خیلی سخت است، لذا زمین خون هابیل را مکید تا آن پدر غرق در خون نبیند. 


عزیزی گفت: حال پیامبری مامور شده، خودش به دست خودش جوانش را ذبح کند، چقدر ایمان می خواهد؟  چقدر ادم باید وصل باشد. برد بچه را و او گفت: پدر جان آنچه مامور هستی انجام بده من صبر میکنم، خیلی حرف است.

 

وی افزود: این امتحان باعث شد که ابراهیم به امامت رسید، عیار امامت این است، وزن امامت این است، ماه ذی الحجه ماه امامت است. 


امام جمعه زابل تصریح کرد: به هجده ذی الحجه که می رسید همه عالم را می فرماید:ببینید این دستی که بالارفته به عنوان امام دست علی است و لاغیر، این مقام امامت است، رفقا چقدر شاکر خدا باشیم که ما را موالی این امام قرار داده است.چقدر شاکر خدا باشیم که علی امام، اقا و مولای ما است. 

کد خبر 1275455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha