نامه آیت الله سیستانی به دبیرکل سازمان ملل درباره هتک حرمت به قرآن در سوئد

دفتر آیت الله سیستانی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل درباره هتک حرمت به یک نسخه قرآن کریم در سوئد خواستار اتخاذ اقدامات موثر برای جلوگیری از تکرار مشابه و تشویق کشورها به بازنگری در قوانینی شد که اجازه وقوع این اقدامات شنیع را می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات، دفتر آیت الله سیستانی، مرجعیت عالی عراق، هتک حرمت به نسخه‌ای از قرآن کریم و سوزاندن آن را محکوم کرد.

 

آیت الله سیستانی از دبیرکل سازمان متحد خواست تا گام‌های موثری برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه و تشویق کشورها به بازنگری در قوانین که وقوع این اقدام را مجاز می کند، بردارند.

 

دفتر آیت الله سیستانی در این نامه به دبیرکل سازمان ملل گفت: رسانه‌ها گزارش دادند که شخصی در سوئد به یک نسخه قرآن کریم هتک حرمت کرده و تعدادی از ورق‌های آن را با هدف اهانت به دین مبین اسلام سوزانده است.

 

این رفتار ناپسند بیش از یک بار در کشورهای مختلف در سال‌های اخیر رخ داده است، این مسئله قابل توجه است که این بار با مجوز رسمی پلیس سوئد و باادعای احترام به آزادی بیان صورت گرفته است.

 

با این حال، مسلم است که احترام به آزادی بیان به هیچ وجه مجوز اینگونه رفتارهای شرم آور را که تعرض آشکار به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان است، توجیه نمی کند. این مسئله به ایجاد فضایی برای افکار افراطی و اعمال نادرست منجر می شود.

 

مرجعیت عالی دینی با محکومیت این اقدام از سازمان ملل خواست تا گام‌های موثری برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه و تشویق کشورها به بازنگری در قوانینی که اجازه وقوع آن را می دهند، بردارند.

 

آیت الله سیستانی خواستار تقویت ارزش‌های همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف و رویکردهای فکری مبتنی بررعایت حقوق و احترام متقابل بین همگان شد.

کد خبر 1275523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha