دولت «مودی» از اقامه نماز عید قربان در مسجد جامع سرینگر کشمیر جلوگیری کرد.

دولت «نارندرا مودی» از اقامه نماز عید قربان در مسجد جامع تاریخی در سرینگر و تعدادی از مساجد دیگر کشمیر جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفتح، دولت «نارندرا مودی» که رهبری حزب بهاراتیا جاناتا را برعهده دارد، مسلمانان را از اقامه نماز عید قربان در مسجد جامع تاریخی در سرینگر در جنوب کشمیر منع کرده است.

 

مقامات هند، درهای اصلی مسجد جامع سرینگر را بستند. به طوری نیروهای هندی و شبه نظامیان و پلیس در جاده نوهاتا و تعدادی از مناطق این شهر برای جلوگیری از اقامه نماز مستقر شدند.

 

مقامات هندی علاوه بر نظارت شبکه های اجتماعی و محدود کردن آنها، براساس قانون فعالیت‌های غیر قانونی و قانون ایمن عمومی، به بازداشت هرکسی که اخبار واقعی از کشمیرمنتشر می کند، اقدام می کنند.

 

رهبر ائتلاف حریت کشمیر در بیانیه ای با ابراز نگرانی از ممنوعیت اقامه نماز عید قربان در مسجد جامع کشمیر و جلوگیری از برپایی جشن عید قربان از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست به حل و فصل درگیری کشمیر کمک کند.

 

از سوی دیگر، رئیس اوقاف در سرینگر دربیانیه ای گفت: موضع مقامات هند در قبال مسلمانان بی نهایت تاسف بار است. زیرا از برگزاری نماز عید در تعدادی از مساجد این منطقه جلوگیری کردند و این مسئله باعث ناراحتی زیاد مسلمانان شده است.

 

وی همچنین از ادامه بازداشت غیرقانونی، میرویز عمر فاروق، رهبر جناح میانه رو ائتلاف کنفرانس حریت از آگوست 2019 میلادی و تعدادی از روزنامه نگار به مدت بیش از پنج سال در زندان‌های مختلف هند انتقاد کرد و گفت: این بازداشت شدگان بدترین قربانیان انتقام گیری سیاسی رژیم مودی هستند.

کد خبر 1275544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha