دفاع آمریکا از مسئله حقوق بشر، ادعای دروغین به اثبات رسیده آنان است

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه از شگفتی‌های عالم است کشوری مثل آمریکا مدعی حقوق بشر باشد، گفت: حمایت از جنگ داعش، قصه منافقان، جنگ عراق و ایران، حمایت از وهابیت کودک‌کش و صهیونیست‌ها، همه این جنایت‌ها ادعاهای دروغین آنها را به اثبات می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد امروز (۹تیرماه) در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: از شگفتی‌های عالم است کشوری مثل آمریکا که همه عمرش با جرم و جنایت به سر رفته، مدعی حقوق بشر باشد.


وی تصریح کرد: آمریکا ده‌ها جنگ به راه انداخته و کودتاهای فراوانی در کشورها رقم زده و میلیون‌ها آدم را کشته و تنها کشوری که از بمب اتم استفاده و قریب به یک میلیون انسان را نابود کرد، حالا مدعی حقوق بشر شده است.


امام جمعه بجنورد با اشاره به جنایت‌های آمریکا از جمله حمایت از جنگ داعش، قصه منافقان، جنگ عراق و ایران، حمایت از وهابیت کودک‌کش و صهیونیست، گفت: همه این جنایت‌ها ادعاهای دروغین آنها را به اثبات می‌رساند.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر که ۶۶ نفر فقط کودک بودند، ترور نافرجام رهبری، بمباران شیمیایی سردشت که بیش از پنج هزار نفر مجروح شدند را گوشه دیگری از جرم و جنایت آمریکا معرفی کرد.


وی تصریح کرد: با این تفاسیر آنهایی که از آمریکا حساب می‌برند و فریب آمریکا را می‌خورند؛ علاوه بر اینکه بیچاره‌تر از خود آمریکا هستند، یا جاهلند و یا از تهدید دشمن میترسند و خائنند.


امام جمعه بجنورد همچنین به سخنان هفته گذشته رهبری در جمع قضات اشاره کرد و گفت: ایشان آسیب این حوزه در درون و برون را یادآور شدند که باید اصلاح شود.


حجت‌الاسلام نوری، از جمله اشکالات درون را وجود کسانی که قانون را رعایت نمی کنند و شاید آلوده باشند دانست و افزود: باید قوه قضائیه افراد ناسالم را از مجموعه خود تصفیه کند.


وی بخش مربوط به بیرون را هم ترک فعل و فساد مالی و دیگر فسادها معرفی کرد که باید قاطعانه با آن برخورد شود.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه بعضا مردم از وضعیت پارک‌ها گلایه‌مند هستند، اظهارکرد: قانون در پارک ها را چه کسی باید پیگیری کند تا مردم فضای ناسالم را نبینند، قطعا دستگاه قضایی باید پیگیر باشد.


وی نکته دیگر مورد تاکید رهبری را برخورد مودبانه با ارباب رجوعان دستگاه قضایی و حفظ حرمت آنان دانست.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با تبریک سالروز ولادت امام هادی علیه السلام که در ۹ سالگی به مقام امامت رسیدند، اظهارکرد: ایشان پاسخگوی همه سوالاتی که از وی می‌شد بودند و این مهم دلیلی بر حقانیت این امام بزرگوار بود که علمشان لدُنی بود.

 

 

کد خبر 1275559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha