سران کشورهای اسلامی در روابط خود با کشور سوئد تجدید نظر کنند

امام جمعه قم با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد از سران کشورهای اسلامی خواست در روابط خود با کشور سوئد تجدید نظر کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت‌الله حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به هتک حرمت اخیر به قرآن کریم در سوئد گفت: جای تأسف این است که پلیس سوئد با قرآن سوزی مخالفت می‌کند اما دادگاه این کشوربه بهانه آزادی بیان و آزادی عقیده پاره کردن و سوزاندن قرآن مجید را مجاز می داند.

 

وی با بیان اینکه این افراد از هر درنده‌ای درنده‌تر هستند تاکید کرد: هر چه مسلمانان بیشتر سکوت کنند کینه و دشمنی آن‌ها به اسلام و مسلمانان بیشتر می شود.

 

امام جمعه قم از سران کشورهای اسلامی خواست در اقدامی منسجم در روابط خود با کشور سوئد تجدید نظر کنند.

 

وی یادآور شد: چنین رفتارهای هتاکانه ای ذره‌ای از نفوذ آیات نجات‌بخش  قرآن کم نخواهد کرد بلکه همان‌گونه که خداوند متعال وعده داده در آینده قرآن کریم تنها نسخه نجات‌بخش انسان در این دنیای خاکی خواهد بود.

 

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۲ تیر ماه سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس اشاره کرد و افزود: در این جنایت آمریکا حدود ۳۰۰ انسان بی‌گناه به شهادت رسیدند و این تنها نمونه‌ای از جنایت غربی ها در تاریخ معاصر است.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به دیدار اخیر مقامات قضایی با رهبر معظم انقلاب گفت: عمل به سند تحول، کادر سازی، غنا بخشی قوه قضاییه، فساد ستیزی، برخورد مهرورزانه با مراجعین، امنیت روانی مردم و توجه به خروجی کار از مباحث مهمی بود که مقام معظم رهبری در این دیدار به آن اشاره فرمودند.

 

وی در ادامه از قوه قضاییه خواست با افرادی که امنیت روانی مردم را در فضای مجازی و حقیقی بر هم می‌زند برخورد بازدارنده داشته باشد.

 

امام جمعه قم در ادامه به آغاز دهه امامت و کرامت اشاره کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای  دستگیری از نیازمندان و تقویت بنیه دینی و اعتقادی است.

 

وی همچنین با اشاره به موضوع حجاب تصریح کرد: برخی مواضعی در خصوص حجاب می گیرند و در صدد درست کردن مبانی دینی برای حجاب اختیاری هستند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با نگران کننده دانستن این اقدامات تصریح کرد: این اقدامات در حکم ضربه زدن به درخت اسلام است که به‌تدریج به سایر واجبات نیز سرایت کرده و مقدمه‌ای برای زیرسوال بردن واجبات و احکام دیگر خواهد شد.

 

کد خبر 1275575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha