کانون‌های مساجد خراسان شمالی برنامه های دهه امامت و ولایت را آغاز کردند

مراسم معنوي دعاي عرفه و اقامه نماز عيد قربان به همت اهالي کانون هاي فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالي و با حضور به يادماندني نوجوانان در اقصي نقاط اين استان برگزار و آغازگر برنامه هاي دهه امامت و ولايت با رنگ دعا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی؛ مدیران  و رابطان فعال در کانون های مساجد خراسان شمالی در عزمی مومنانه و راسخ، زمینه حضور و میزبانی از لبیک گویان به ندای الهی در ایام بی نظیر عفو و بخشش باریتعالی را فراهم آوردند و مراسم دعای عرفه و پس از آن اقامه نماز عید قربان را برگزار کردند.

 

کانون عاشقان ولایت مسجد امیر المومنین علیه السلام روستای کوشکی ترکمن از توابع شهرستان مانه و سملقان که این روزها زمزمه تایید تقسیم آن به دو شهرستان  مانه  و نیز  سملقان از سوی هیئت دولت زبانزد و در رأس اخبار توسعه استان قرار گرفته،  یکی  از این کانون ها بود که در همراهی اهالی مسجد و خواهران فعال فرهنگی میزبان دل‌های الهی و طالب عفو در قربانگاه گناهان شد.

 

«زهرا زرین فر» مدیر این کانون از حضور دختران نوجوان و قرائت دعای پرفیض عرفه امام حسین علیه السلام خبر داد و گفت: در مراسمی تعدادی از دختران نوجوان با جملات زیبای این دعا آشنا شدند و با زبان دل، دست دعا به سوی خدای مهربان بلند کردند و معصومیت بیشتر طلب کردند.

 

وی همچنین از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع عید قربانی ویژه کودکان و نونهالان و دانش آموزان مقظع ابتدایی در این روستا خبر داد و گفت: این مسابقه با استقبال خوبی رو به رو شد و برندگانی نیز داشت.

 

زرین فر، همچنین به عید قربان و سنت حسنه قربانی در این روز بزرگ  اشار کرد و افزود: با همراهی و همدلی موسسه حضرت خدیجه لام الله علیها شهر قم و اجرای طرح «5هزار مسجد، 5 هزار قربانی» در روز عید قربان و ایام دهه ولایت و امامت، و مشارکت خیرین در این روستا  دو رأس گوسفند قربانی و طی بسته های همدلی در میان سفره خانواده های کم برخوردار روستا قرار گرفت.

 

کانون فرهنگی و هنری "نسیم رحمت" مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد نیز در قابی از توسل نوجوانانه سر بر آستان حریم امن الهی نهادند و در زمزمه های دعای عرفه امام حسین دل در طلب غفران خدای مهربان گره زدند و در راه شناخت آماده خدمت به مسجد و اهالی مسجد شدند.

 

«محمد حسن حدادی» مدیر کانون فرهنگی و هنری عاشورا مسجد امام حسین علیه السلام شهر بام از توابع شهرستان تازه تأاسیس بام و صفی آباد نیز اعلام کرد: به همت اهالی مسجد و فعالان فرهنگی و همراهی اهالی روستای دهنه اجاق و متولیان مسجد جامع این روستا و فعالان کانون فرهنگی هنری حضرت مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف آن، مراسم باشکوه و پرفیض دعا، در جوار مزار کوهستانی و البته دیدنی امامزاده باباقدرت برگزار شد.

 

«میلاد قربانی» مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء از مناطق حاشیه شهر بجنورد نیز از برگزاری مرام دعای عرفه و نیز اقامه نماز عید قربان در این مسجد خبر داد.

 

همچنین  روستای سست اسفراین و کانون فرهنگی هنری رسالت این روستا، روستای قنبرباغی و کانون فرهنگی هنری "شهدای قنبر باغی"، کانون محبان الزهرا سلام الله علیها در گزارش های ارسالی خود همراه  خانواده های نیازمند  شدند و  با قربانی  و تهیه بسته های گوشت نذری و تبرکی عید قربان دستگیر خانواده های نیازمند شدند.

 

دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز با تلاش مراسم دعای عرفه و سنت حسنه قربانی ویژه عید قربان و دستگیری از نیازمندان را چه  با مشارکت در طرح «5 هزار مسجد، 5 هزار قربانی» در روز عید قربان و ایام دهه ولایت و امامت  که به صورت ملی از سوی موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم اجرا شد، و چه خودجوش، اجرا کردند.

 

گفتنی است؛ ایام بین عید سعید قربان تا عید سعید غدیرخم،  به دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

 

 

کد خبر 1275622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha