مشارکت ۱۰۰ مسجد پاکدشت در برگزاری جشن‌های غدیر/ اطعام ۱۰ هزار نفر به همت مسجدی‌ها

حجت‌الاسلام طباطبایی‌فر از برپایی جشن‌های عید غدیر با مشارکت قریب ۱۰۰ مسجد پاکدشت خبر داد و گفت: راه‌اندازی پویش«هر خانه، یک پرچم»، اطعام ۱۰ هزار نفر در شب غدیر و برگزاری کارگاه تخصصی «غدیرشناسی» از جمله برنامه‌های مسجدی است.

حجت الاسلام«سید احمد طباطبایی فر»، در گفت و گو  با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تدارک جشن های دهه ولایت و امامت با مشارکت قریب ۱۰۰ مسجد پاکدشت خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر پویش «هر خانه یک پرچم» راه‌اندازی شده تا در هر خانه‌ای و نیز در معابر و کوچه ها پرچمی از نام امیر‏المؤمنین علی(ع) نصب شود که این خود نوعی تعظیم شعائر الهی است.

 

مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: به مناسبت عیدالله الاکبر چراغانی کوچه ها و خیابان ها، برگزاری مراسم جشن، سخنرانی و مولودی خوانی،تواشیح و اجرای عمو روحانی، برپایی ایستگاه نقاشی و گریم صورت کودکان در شهرک های مسکن مهر پاکدشت و نیز در محلات این منطقه انجام می شود.

 

وی از برپایی ایستگاه صلواتی، پذیرایی شرکت کنندگان در مراسم جشن خیابان غدیر خبر داد و افزود: تکریم سادات به طور خاص و اهدای گل، شال سبز و هدایا به آنها، پخت و توزیع کیک، اهدای گل و هدایا به سادات، اطعام غدیر ۱۰ هزار نفر در شب و روز عید با مشارکت مساجد و برگزاری جشن غدیر در مصلی پاکدشت از جمله این برنامه ها است.

 

برگزاری کارگاه تخصصی غدیر شناسی

مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین به برگزاری کارگاه تخصصی «غدیرشناسی» ویژه  ۱۵۰ نفر از ائمه جماعات، نائبین و علما این ناحیه اشاره و تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی و نیز معرفی علمایی که در حوزه غدیر تالیفاتی داشته اند، بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده در دهه ولایت و امامت است.

 

حجت الاسلام طباطبایی فر همچنین به توزیع بسته های معیشتی و گوشت قربانی در قالب طرح کمک های مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: در کنار توزیع بسته های معیشتی با همکاری مراکز نیکوکاری اقدام به ایجاد اشتغال برای جوانان و بانوان بی سرپرست در زمینه خیاطی و تولید محصولات خانگی نیز نموده ایم.

 

وی در ادامه گفت: در شهرستان پاکدشت در کنار ایجاد شبکه مساجد محله محور، شبکه امنای محله محور را نیز تشکیل دادیم، تا با برگزاری جلسات تخصصی برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی منطقه برنامه ریزی کنند.

 

۲۰ مسجد محوری و معین

مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد محله محوری با بیان اینکه در سطح منطقه پاکدشت ۱۲۰ مسجد فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: ۲۰ مسجد این منطقه به عنوان مساجد محوری و معین انتخاب شده اند که با تعامل با دیگر مساجد برنامه های فرهنگی، مذهبی و خدمات جهادی در سطح این منطقه اجرا می کنند.

 

کد خبر 1275799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha