برنامه های حرم حضرت معصومه(س) در ایام عید غدیر تشریح شد

برنامه مراسم و محافل حرم مطهر حضرت معصومه(س) در هفته جاری مصادف با دهه ولایت تشریح شد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از استان قم، برنامه مراسم و محافل حرم مطهر حضرت معصومه(س) در هفته جاری مصادف با ایام میلاد امام هادی علیه السلام و عید سعید غدیر از سوی روابط عمومی این آستان مقدس اعلام شد.

 

بر اساس این گزارش هر روز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برنامه ها با نیایش صبحگاهی بعد از نماز صبح آغاز می شود و در ادامه هر روز مراسم سخنرانی قبل از نماز ظهر، مداحی و قرائت زیارت‌نامه بعد از نماز عصر، سخنرانی قبل از اذان مغرب و مراسم شبانگاهی بعد از نماز عشا برگزار می شود.

 

نیایش صبحگاهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا چهارشنبه با قرائت دعای عهد، پنجشنبه با قرائت زیارت عاشورا توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی طباطبایی و جمعه نیز با سخنرانی حجت الاسلام میردامادیان و قرائت دعای ندبه باصدای میرجعفری برگزار می‌شود.

 

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز یکشینه و فردا دوشنبه با سخنرانی حجت الاسلام علی جنانی، سه شنبه با سخنرانی حجت الاسلام میردامادیان، چهارشنبه و پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام حسین بنیادی و جمعه با سخنرانی حجت الاسلام سیدبهائالدین ضیایی و مداحی سیدمحمدحسین حسینی دنبال می شود.

 

مراسم قبل از اذان مغرب نیز تا سه شنبه به ترتیب با سخنرانی حجج اسلام محمد زرسنج، علیرضا جمشیدی نیا و وحید حجتی، چهارشنبه در قالب محفل روایتگری سیره شهدا با حضور محسن رفیعی، پنجشنبه در قالب محفل انس با قرآن کریم و جمعه با سخنرانی حجت الاسلام مسعود پورسیدآقای و قرائت زیارت آل یاسین با صدای محمد ریحانی برگزار خواهد شد.

 

مراسم شب‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تا چهارشنبه به ترتیب با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، سیدصادق میرشفیعی، سیدحسین مؤمنی و علی سرلک، پنجشنبه با سخنرانی آیت الله میرباقری و مداحی سیدمهدی میرداماد و جمعه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی و مداحی مهدی سلحشور و سیدرضا تحویلدار دنبال می شود و در شب و شام میلاد امام هادی علیه السلام نیز حمزه علیپور و سیدمحسن بنی فاطمی مداحی می کنند.

 

همچنین پنج شنبه شب دعای کمیل با نوای سیدمهدی میرداماد و زیارت جامعه کبیره توسط حجت الاسلام ناصر شهیدی قرائت می شود.

کد خبر 1275811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha