بانکداری اسلامی برای اولین بار در اوگاندا راه‌اندازی می‌شود

دولت اوگاندا پس از برطرف شدن موانع قانونی، راه اندازی بانکداری اسلامی را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « gazettengr»،در پی برطرف شدن موانع قانونی از سوی پارلمان اوگاندا، دولت این کشور راه اندازی بانکداری اسلامی را در دستور کار قرار می‌دهد.

 

پارلمان اوگاندا مجموعه‌ای از لایحه‌ها را برای رسیدگی به نگرانی‌های مرتبط با خدمات بانکداری اسلامی تصویب کرد و تنها لایحه اصلاحیه مالیات بر درآمد را برای تصویب کمیته و کابینه باقی گذاشت.

 

بر اساس گزارش‌های دریافت شده، این لایحه‌ها به منظور بازکردن راه برای بانکداری اسلامی که مدت ها مورد انتظار بود به تصویب رسیده است.

 

بر اساس لایحه‌های تصویب شده، قانون موسسه‌های مالی اصلاح می‌شود نهادها بتوانند کار خود را بر اساس قوانین اسلامی و منطبق با شریعت انجام دهند.

 

به این ترتیب به جای اینکه بانک‌ مرکزی اوگاندا به طور نهادی به مسائل عملیاتی مربوط به بانکداری اسلامی رسیدگی کنن، بانک‌های اسلامی به طور مستقل تاسیس شده و کار خود را انجام می‌دهند.

 

«کریووا کیوانکودا» دادستان کل کشور، اظهار داشت که حفظ مقررات کمیته در قانون موسسه‌های مالی، مسئولیت نظارتی بانک مرکزی را پیچیده خواهد کرد.

 

وی افزود: بانک مرکزی اوگاندا هرگز نباید مدل تجاری هیچ بانکی را تعیین کند. باید بیرون بنشیند تا مشخص کند که آیا خدمات برای مشتری ایمن است یا خیر.

 

«عبدو کاتونتو» نماینده پارلمان هم  با دادستان کل موافقت کرد و گفت: چیزی که ما باید داشته باشیم یک بخش است؛ ما باید بخش هایی را برای بانکداری اسلامی ایجاد کنیمو این می تواند تحت مقرراتبه طور کامل اجرایی شود.

کد خبر 1275850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha