هدفگذاری کمیته امداد مازندران برای تشکیل شورای زکات در۳۶۰۰روستا

معافی از تشکیل شورای زکات در سه هزار و ۶۰۰ روستای استان مازندران با هدف تقویت شبکه احسان و نیکوکاری خبر داد و گفت: معتقدیم شورای زکات در هر روستایی فعال شود آن روستا آباد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌میثم معافی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به ضرورت تغییر ساز و کار شورای زکات استان،‌اظهار کرد: شورای زکات قانونی ترین و محکم ترین ساز و کار در شبکه احسان و نیکوکاری است.

 

 

وی به همکاری ۱۴روحانی و بیش از ۶۳۳ مبلغ افتخاری زکات با کمیته امداد استان اشاره کرد و خاطرنشان شد: زکات پایه اقتصاد مقاومتی و اسلامی است.

 

 

معافی با اشاره به اهمیت تقویت شوراهای زکات روستاها با هدف تقویت شبکه احسان و نیکوکاری، گفت: باید هسته های مقاومت محلی با محوریت شورای زکات در روستاها ایجاد شود.

 

 

وی به فعالیت هزار و ۲۱۴شورای زکات در روستاهای استان اشاره کرد و یادآورشد: بسیاری از روستاها به خانه سالمندان بدل شده است چرا که تولید و رونق اقتصادی از روستاها رخت بربسته اند.

 

 

معافی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد،‌ گفت: با توجه به گستردگی شبکه احسان و نیکوکاری در استان می توانیم از طریق جنبش کمک مومنانه شاهد جمع آوری ۱۰۰۰ میلیارد تومان زکات مستحبی باشیم.

 

 

وی برلزوم تقویت تعاملات بین دستگاهی با هدف تقویت شورای زکات استان تاکید کرد و افزود: باید در تمامی سه هزار و ۶۰۰روستای استان شورای زکات تشکیل شود.

 

 

 

کد خبر 1275853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha